Bjørndal Ottestad, Bjørndal Ottestad, Høines Larsen og Johannes vant NC2 Sykkelkross Grenlandskross, Grenland SK.

Tora Bjørndal Ottestad, Asker CK, Mie Bjørndal Ottestad, Asker CK, William Høines Larsen, Romeriksåsen SK og Tobias Johannesen fra Team Sørensen Racing/ Soon SK.

Andre runde av NorgesCup Sykkelkross ble arrangert i Skien Fritidspark av Grenland SK. Arrangøren hadde laget en løype løype med flere ulike tekniske partier, blant annet planke hindre og sandkjøring. Rittet ble arrangert med over 100 ryttere på startstreken i alt fra 10års- klassen til flere masterklasser, i tillegg til Kvinner og Menn junior og senior

I K Junior vant Tora Bjørndal Ottestad fra Asker CK, og beholdt dermed den gule ledertrøyen sammenlagt i junior klassen.

Etter målgang var Bjørndal Ottestad fornøyd med egen innsats, men savnet flere jenter i juniorklassen å konkurrere mot.

I K Senior tok Mie Bjørndal Ottestad fra Asker CK seieren foran Elisabeth Sveum fra Kloppa Off Road Klubb på andreplass og Ann Iren Bjørnarå fra Bærum OCK

- Det ble kjørt hardt fra start idag, jeg klarte å følge Sveum lenge og tok en solid spurt i siste bakken som ble avgjørende for seieren, sa Mie Bjørndal Ottestad fra Asker CK etter seieren.

Elisabeth Sveum sin andre plass gjorde at hun fortsatt beholder ledertrøyen i NorgesCupen Sykkelkross foran Mie Bjørndal Ottestad som gikk opp på andreplass i totalcupen med seieren i dagens ritt.

I M Juniorr ble det seier til William Høines Larsen fra Romeriksåsen SK, nummer to ble William Handley fra Asker CK, og Erlend Tegneby Vegstø fra Soon CK ble nummer tre. Seieren til Høines Larsen gjorde også at han beholdt sammenlagt ledelsen i NorgesCup Sykkelkross.

- Det var en morsom løype, og jeg prøvde å åpne kontrollert. Det var litt støting i starten og det dannet seg en liten gruppe. Jeg fikk en luke på tredjerunden men hadde et uhell og ble kjørt inn igjen. Etter det valgte jeg å legge meg litt bak i gruppa for å spare litt krefter til spurten, sa Høines Larsen etter seieren.

I M Senior tok Tobias Johannesen Soon CK/ Team Sørensen Racing andre seier av to mulig så langt i årets NorgesCup Sykkelkross og beholdt dermed ledertrøyen. Andremann på dagens ritt ble Søren Wærenskjold fra Ringerike SK/ Joker Fuel of Norway og Mats Tubaas Glende fra Soon CK ble nummer tre

- Dette er så gøy, jeg synes det er dødskult med kross. Veldig kul løype. Etter en sesong med mye skader er jeg bare dødsgira på å kjøre fort, sa Johannesen etter målgang.

Topp Tre

K JR