Fossesholm, Rekdahl, Jacobsen og Fagerhaug vant NC 1 Fiskum 2019

Helene Marie Fossesholm, Ole Sigurd Rekdahl, Ingrid Bøe Jacobsen og Petter Fagerhaug vant årets første NorgesCup i Terreng Rundbane på Fiskum.

I K Junior var det store forventninger til det lokale håpet Fossesholm. Med høyt tempo fra start til slutt var det aldri noen tvil i seierskampen. På andre og tredjeplass fulgt Hedda Brenningen Bjørklund for Lillehammer CK og Helena Nyhus fra IF Frøy.

– Dette var skikkelig moro. Gøyal løype som det fløyt godt i, Jeg hadde gode bein og klarte å sykle bra teknisk. Jeg prøvde å pushe på hele veien, for å hente sekunder overalt, forteller Fossesholm etter rittet.

I M Junior gikk seieren til Halden CKs Ole Sigurd Rekdahl. Lokale Emil Ravnåsen Vangen for Fiskum IL ble nummer to, mens Erlend Tegneby Vegstø fra Soon Ck sikret tredjeplassen. Mellom Vangen og Vegstø skilte kun 1,4 sekunder.

I K Senior ble den nok en seier til Halden CK, der Ingrid Bøe Jacobsen sikret seieren, foran britiske Kerry MacPhee. Marit Sveen fra Romeriksåsen SK/Team Sørensen Racing ble nummer tre. Anna Littorin-Sandbu fra Lillehammer CK ble beste U23-rytter og sikret seg dermed den hvite trøyen.

I M Senior var Petter Fagerhaug storfavoritt. Lillehammer Ck og Correndon Circus-rytteren klokket inn til dagens beste tid på 14:43,1. Erik Hægstad også fra Lillehammer CK var 9,3 sekunder bak på andreplass. Tredjeplassen gikk til Martin Emil Siggerud fra Soon CK. Fagerhaug var godt fornøyd med åpningen på Norgescupsesongen.

– Dette var veldig allright. Det var fine forhold og jeg Koste meg. Men det var seigt, det føltes nesten ikke som det gikk fremover, man har det vondt hele veien, men alt i alt er jeg happy. Det var uvant å starte for seg selv. Man får ingen indikasjon for hvordan man ligger an, sier Fagerhaug som ser frem til verdenscupen starter i tyske Albstadt om tre uker. Før det er det norgescupritt i morgen og neste helg som står for tur.

Topp 3

K Junior