Midtsveen og Ysland like utenfor topp 10 under EM 2019

Under dagens fellesstart for Kvinner Junior under Europamesterskapet i landeveissykling i Almaar var det et spent norsk lag som stod på startstreken. Det norske laget bestod av: Natalie Irene Midtsveen (Ringerike SK), Rikke Enstad (Horten og Omegn's CK),Anne Dorthe Ysland (Gauldal SK) og Tuva Byberg (Stavanger SK). Løypen gikk i en runde på 11,5 km og de skulle sykle 6 runder i den krevende løypen. Det var svært mye regn i starten av rittet. Det ble kjørt hardt fra start og etter hvert delte feltet seg i flere mindre felt. Enstad veltet på runde nr 2 på brosteinen og mistet dermed kjangsen for å være med i fronten. Ysland var også i bakken, men kom seg heldigvis raskt tilbake på sykkelen. Ut på siste runde satt Midtsveen og Ysland i den fremste gruppen som var på ca 30 ryttere. På siste runde rykket Ilse Pluimers fra Nederland fra gruppen og klarte å holde på en knapp ledelse foran resten av feltet helt til mål og vant rittet. I feltet bak kom i mål 4 sekunder bak Pluimers og her tok Sofie van Rooijen fra Nederland sølv og Kristina Nenadovic fra Frankrike bronse. Midtsveen og Ysland kom inn like utenfor topp 10. Resultatene er ikke bekreftet enda.

Følgende var til start på det Norske Landslaget:

Kvinner Junior fellesstart
Natalie Irene Midtsveen (Ringerike SK)
Rikke Enstad (Horten og Omegn's CK)
Anne Dorthe Ysland (Gauldal SK)
Tuva Byberg (Stavanger SK)