Moland og Blom Johansen vinner på Voss

Nyhet   •   jun 22, 2014 17:06 CEST

Ekstremsportveko sparkes igang med NorgesCup utfor som første arrangement, og i en løype som begeistrer rytterene var der Zakarias Blom Johansen som stakk av med den jeveste plasseringen, mens  Lars Sandviken leder NorgesCupen i utfor foran neste helgs NM i Drammen.

Etter seeding var det Zakarias Blom Johansen, Helene Moland og Sondre Furuheim i respektive Menn sr, Kvinner sr og Menn jr som hadde tatt løypa best og startet sist i finalene.  Dette var plasseringer som skulle stå seg til slutt!

4 sekunder opp

Zakarias Blom Johansen vinner med 4 skunder på Lars Vatnebryn Sandviken, som igjen tok Knut Jørgen Sæthre Løkås med 2 hundredeler ! Det var med andre ord et jevnt løp i Menn senior og spennende var det.

Helene Moland var best av jentene og overtar ledelsen i NorgesCupen

Det stilte en liten gjeng jenter og disse imponerte. I klassen k13-14 stilte Mille Johnset som eneste deltager og hun kom inn på 2:43:06. Best av damene var Helene Moland på 2:33:03, foran Marianne Ruud og Sonja Hilditch.

Knall og fall

12 tøffe juniorer stilte til start og det var Severin Poppe Midteide som var best av disse med tiden 2:11:95, de neste plasseringene gikk til Per Henrik Opsal Thorp og Henrik Myhrvold.  Martin Klette beholder sin sammenlagtledelse i NorgesCup med 157 poeng på Henrik Myrhvold, selv etter fall under seeding og et spektakulart fall etter målgang.

Topp tre :

Menn senior

Zakarias Blom Johansen, SK Rye  - 2:01:41
Lars Vatnebryn Sandviken, Drammen CK - 2:05:42
Knut Jørgen Sæthre Løkås, Bodø Freeride team – 2:05:44

Kvinner senior

Helene Moland, Hemsedal Sykkel – 2:33:03
Marianne Ruud, Kristiansand CK – 2:35:38
Sonja Hilditch, Hemsedal Sykkel – 3:11:87

Menn junior

Severin Poppe Midteide, IK Hero Sykkel Utfor – 2:11:95
Per Henrik Opsal Thorp, IK Hero Sykkel Utfor – 2:14:46
Henrik Myrhvold, SK Rye – 2:15:67

Kommentarer (1)

Skal det ligge en lenke i "HER"? Finner ingen resultatliste i min nettleser.

- Geir Hanssen - 22-06-2014 17:47 CEST

Kommentar