Morgendagenshelter landslaget til Paris-Roubaix

Neste ritt for juniorgutta på Morgendagens Helter landslaget er Paris-Roubaix 8. april

- Søren, Ådne, Daniel og Marcus får fornyet tillit etter Gent-Wevelgem, og inn kommer Vegard Stokke som måtte si fra seg plassen i Gent etter en velt, men som har kommet seg bra igjen og får prøve seg i Paris-Roubaix. Søren Wærenskjold ble som kjent nr. 2 i Gent-Wevelgem, bare slått av italienske Simone Manfredi, sier landslagsleder Kai Lexberg.

De 5 første rytterne fikk beskjed om uttaket før påskehøytiden, mens sjette rytter på laget ble tatt ut i dag.

- Hvem som skulle få den siste plassen var vanskelig, spesielt når det er så mye bra sykling av de norske juniorene. De norske gutta har tapetsert pallen to ganger i påsken på Kermis ritt og Daniel Årnes vant som kjent UCI rittet Flanderen Rundt, forteller Lexberg som til slutt endte opp med å ta ut Erik Andreas Lier.

- Erik Andre var ute med sykdom store deler av 2017 sesongen og har vist igjennom vinteren stor fremgang, og gjorde en solid test på Olympiatoppen rett før påske. Han viser opp ofrende kjøring for sin lagkamerat Daniel Årnes under Flandern Rundt for juniorer på søndag. Jeg mener Erik er en rytter som vil styrke laget med sin kjøre styrke og arbeidsmoral. Erik får dermed sin landslagsdebut i Paris-Roubaix.

Paris-Roubaix junior inngår i Nations Cup (verdenscupen for juniorer) er 111 km langt og har hele 28,9 km på brostein. Rittet kjører samme dag som proffene og forserer de 16 siste brosteinspartiene som proffene, før rittet avsluttes på velodromen i Roubaix.

Følgende ryttere er tatt ut på Morgendagens Helter landslaget til Paris-Roubaix:

Søren Wærenskjold, Ringerike SK:
Ådne Holter, Lillehammer CK:
Marcus Korsnes, Bærum OCK:
Vegard Stokke, Glåmdal SK:
Daniel Årnes, Kristiansand SK
Erik Andre Lier, Kristiansand SK