Nordisk mesterskap – Norsk jubeldag

Under varierende forhold leverte Drammen CK et flott Nordisk mesterskap, hvor de norske deltagerne rasket med hele gullbeholdningen. Faktisk havnet alle medaljer, med unntak av en, i norske hender. Men med hele 15 svensker på start, skulle det bare mangle at ikke de fikk med seg edelt metall over grensen.

5 på rad

Det var i kvinneklassen at Josefine Bjørkman noterte seg for nest beste tid, og tok med seg søvlet hjem til Kungalvs CK. På den siste pallplassen i denne klassen finner vi Vera Leivsdottir, 2 sekunder bak sølvet, men hele 10 sekunder bak den suverene vinneren og Nordisk mester!

Kristiansand CK har i Hilde Sangesland Strædet, en utøver som har vunnet alle 5 NorgesCup ritt denne sesongen, kan kalle seg nordisk mester og som med stolthet kan bære den gule trøyen som viser at hun har vunnet årets NorgesCup sammenlagt. De to andre pallplassene gikk til Helene Moland og tidligere nevnte Vera Leivsdottir.

Juniormester

Frikk Hess-Bolstad tok hjem mesterskapet og hoppet fire plasser opp etter seedingen! Det var også ulidelig spennende å følge juniorgutta! Det skilte kun 4 hundredeler mellom 1 og 3 mann. På andreplass, 3 hundredeler bak dagens helt, finner vi Drammens egen Grunde Kvålseth. Og under hundredelen bak han, Simen Smestad.

Smestad stikker ikke bare av med tredjeplassen i dagens mesterskap, men er også vinneren av årets NorgesCup! Han tok en sikker førsteplass foran dagens vinner, Frikk Hess-Bolstad og en uheldig Robin Andre Ryste Skjeret, som har vist solid form gjennom hele sesongen, og som flere ventet skulle ta steget helt opp idag, men som vi håper kommer sterkt tilbake som første års senior neste sesong.

Vi vil også benyttet anledningen til å hedre årets tredjemann i cupen, da han ikke fikk sin heder og ære på pallen under dagens premieseremoni. Gratulerer med tredjeplassen Robin Andre! Det er morsomt å følge med.

Sandviken i 2014, Sandviken i 2015

Lars Vatnebryn Sandviken viser imponerende stabilitet og form. Med en tredjeplass denne helgen, sikret han seg nok en NorgesCup sammenlagtseier. Bak han finner vi to store navn, i Isak Leivsson og Zakarias Blom Johansen, som helt sikkert har lyst til å ta tronen fra Drammenseren.

Noe de viste at de er kapable til denne helgen. Isak Leivsson tok en klar seier, 5 sekunder foran Blom Johansen og 6 sekunder foran Vatnebryn Sandviken.

En helnorsk pall avsluttet et flott mesterskap og med «ja vi elsker» rungende over Drammen, ønsker vi alle en topp vinter og vi ser frem til en ny spennende sesong i 2016.

Vel blåst

Komplett resultatliste kan på : https://rittresultater.no/nb/sb_tid/631