NorgesCup nr.4 Sykkelkross

Det ble seier til Mia B Utne, Vegard Stokke, Ingrid Moe og Knut Røhme under NorgesCup nummer 4 for sykkelkross på Svelvik.

Årets NorgesCup nummer 4 i sykkelkross ble avholdt på Svelvik den første helgen i november. Svelvik SK inviterte til Fitnesscross som ble et flott arrangement, arrangert ved Ebbestadhallen i Svelvik. Søndagen var årets fjerde ritt i NorgesCupen, neste helg er det Grenland SK som arrangerer de to siste NorgesCuprittene i NorgesCupen. Det var overskyet vær i Svelvik, men regnet gjennom natten hadde gjort bakken fuktig og det ble flere seige partier i den spennende løypen på Svelvik.

I K Junior var det knyttet stor spenning til utfallet av dagens ritt som var i en helt annen type løype enn gårsdagen på Spikkestad. Guro Tubaas Glende var på startstreken og tok raskt en ledelse i klassen K Junior. Bak henne kom Tora Bjørndal Ottestad og så Mie B Utne. Stillingen ble stående helt til målgang og dermed beholder Ottestad ledelsen i NorgesCupen.

I M Junior var det et 8 ryttere på start og det ble fort en tidlig spredning på feltet. Det ble dannet en frontgruppe i lag med noen ryttere fra M 15-16 og den bestod også av Magnus Sørbø og Sindre Sagbakken som kniver om ledelsen i NorgesCupen sammenlagt. Ut på siste runde var det likt mellom de to og det var i det siste tekniske partiet før de kom til mål at Sørbø fikk en luke ned til Sagbakken og klarte å ta seieren. Anton H Stensby kom inn på 3 plass. Dermed beholder Sørbø ledelsen i NorgesCupen og styrker ledelsen ned til Sagbakken.

I K Senior var det 8 damer på startstreken og det var et sterkt felt som stilte til start. Vinneren av NC 1 og 2, Elisabeth Sveum var igjen på startstreken og hun kom seg av gårde i tet sammen med Marit Sveen og Ann Iren Bjørnarå. Bak disse kom Ingrid Moe som leder NorgesCupen, men hun fant seg ikke helt til rette i den teknisk krevende løypen på Svelvik. Ut på siste runde var de tre jentene fortsatt samlet, men ute på siste runde tråkket Sveum til og fikk en luke ned til Sveen som igjen fikk en luke ned til Bjørnarå. Dermed gikk seieren til Sveum, foran Sveen og Bjørnarå. Moe beholder ledelsen i NorgesCupen.

I M Senior var det er svært sterkt felt som stod til start. Knut Røhme og Søren Wærenskjold tok teten ut på første runde og fikk etter hvert en god luke ned til resten av feltet. Røhme som er terrengsyklist fikk god bruk for de tekniske ferdighetene i den krevende løypen og fikk etter hvert en luke ned til Wærenskjold. Bak han kom Ole Hem og kjørte seg oppover feltet. Til slutt var det Røhme som tok seieren foran Wærenskjold og Hem. Det er fortsatt Hem som leder NorgesCupen.

Topp 3

K Junior

• 1.Guro Tubaas Glende (Soon CK)
  • 2.Tora Bjørndal Ottestad (Ullevål SK)