Rett ut og Utfor

Hemsedal leverte, det var i flotte rammer denne søndagen sesongens siste utforkonkurranse i NorgesCupen. I en teknisk hard løype, hvor det var mange knall og fall vant Isak Leivsson på 3:49:70 – hele 13 sekunder foran andremann.

Lars Vatnebryn Sandviken avgjør NorgesCupen

I en spennende avslutening  trakk Sandviken  fra Drammen CK det lengste strået.  Isak levisson vant dagens ritt foran Sandviken, og med dette resultatet ble NorgesCupen avgjort. Dagens tredjeplass gikk til en meget glad Michael Overbeck Cook.

Helene Moland overlegen

Helene Moland har gjennom sesongen levert topp resultater og hadde avgjort NorgesCupen i forkant av siste ritt. Under dagens Utfor var det derimot tyngre og det endte med en god tredjeplass. Guro Stjernvang kjørte en kanon finale og vant årets siste ritt! Dette gjorde hun med 00:01:37 på seedingens raskeste – Hilde Strædet, som igjen var halvminuttet raskere enn Moland på tredje.

Severin Poppe Midteide best av de yngste.

Det var spenning til siste slutt og det var en jevn Midteide som tilslutt stakk av med sammenlagtseieren. Under dagens ritt ble det kjørt hardt og etter en hard seeding ble det gitt full gass og uten å bruke bremsene vant Henrik Myrvold, hele 15 sekunder foran andremann – Per Henrik Opsal Thorp. En god tredjemann var Severin Poppe Midteide.

Vestavik holder seniornivå

I klassen menn 15-16 er det ingen over og ingen vedsiden av Brage Vestavik, bestetid av alle etter seedingen og en andretid i finalen!  Dette gjør at vi gleder oss til fortsettelsen og fremtiden til et ungt håp i Norsk sykkelsport.

Resultater

Menn Senior