Seier til Midtsveen, Johansson, Borgli og Andersen under NC 1 Landevei 2019

Det ble seier til Natalie Midtsveen, Oskar Myrestøl Johansson, Stine Borgli og Idar Andersen under årets første NorgesCup i Landevei i Levanger.

I K Junior var det et stort felt som stod til start på Skogn i nydelig vær. K Junior startet sammen med K Senior og det ble satt stor fart ut fra start. Det var IL Sverre som arrangerte i flotte rammer med en krevende løype på 21,5 km. Etter 86 km kjørt ble det et spennende spurtoppgjør om seieren i K Junior. Det ble svært jevnt mellom de tre første rytterne hvor Natalie Midtsveen tok seieren foran Rikke Enstad som ble nummer to og Ida Langørgen som ble nummer tre.

I M Junior var det et stort felt som satte i gang på sine 129 km i løypene på Skogn. Det gikk flere brudd og mot slutten av rittet var det flere mindre brudd som ble etablert og samlet. Det gikk mot en spurt blant en mindre gruppe og inn på oppløpet var den en gruppe på 7 ryttere som kjempet mot seieren. Bærum OCK hadde tre ryttere i gruppen, men sterke Oskar Myrestøl Johansson fra Grimstad SK tok seieren i en flott spurt foran Markus Korsnes og Martin Andresen Tjøtta, begge fra Bærum OCK.

I K Senior var det 30 ryttere som startet på sine 129 km lange ritt på Skogn. Det var flere brudd underveis i rittet. Til slutt var det Stine Borgli fra CK Victoria som kom inn alene til mål 1 min foran en gruppe på tre damer. I gruppen bak Borgli ble det en flott spurt hvor Ingvild Gåskjenn tok seieren i gruppen og ble nummer 2 totalt i rittet foran Ingrid Moe som ble nummer 3 i rittet.

I M Senior var det et svært stort felt som hadde en distanse på 172 km foran seg. De kjørte 8 runder i rundløypen på Skogn. Det ble kjørt hardt og flere brudd ble etabler og innkjørt. Til slutt var det Idar Andersen fra Uno-X Norwegian Development Team som kom alene mot mål 12 sekunder foran Markus Hoelgaard som også er fra Uno-X Norwegian Development Team. Hovedfeltet som bestod av ca 50 stk kom 12 sekunder etter Hoelgaard i mål og her var det Kristoffer Skjerping, også fra Uno-X Norwegian Development Team som tok seieren i spurten og 3 plass i rittet.

Topp 3 i hver klasse

K Junior

1. Natalie Midtsveen (Ringerike SK)
  2. Rikke Enstad (Horten OCK)