Siggerud, Johannesen, Sveum og Fagerhaug vant NC 2 terreng rundebane fellestart på Fiskum.

Dag to under Norges cupen på Fiskum bød igjen på optimale forhold for sykkelritt. På programmet sto rundbane fellesstart.

I K-junior gikk seieren til Tuva Siggerud fra Soon Ck. Hun dro tidlig ifra resten av konkurrentene og kontrollerte seieren inn. Nummer to ble Martine Opsahl fra IF Frøy drøye 2 minutter bak. Henriette Sætersdal Semb tok tredjeplassen etter neste å ha blitt hentet igjen av Siri Aarthun Hodnesdal på siste runden.

- Det gikk veldig bra. Følte meg bra og ting fungerte veldig bra, sier Siggerud.

I M-Junior dro Tobias Johannessen fra Soon CK raskt i fra resten av konkurrentene og opparbeidet seg tidlig en solid lukke til resten, og var i grunnen aldri truet på seieren. På andre plass fulgte Anders Johannesen fra Soon CK. I mål var han godt over minuttet bak broren. På tredjeplass fulgte Jørgen Anmarkrud fra Konnerud IL Sykkel.

- Det var veldig moro å kjøre i dag, løypa var fremdeles veldig sleip, men jeg følte meg bra og fikk en luke ganske tidlig så da var det bare å gi gass. Følte meg veldig bra og fikk en veldig god rytme, sier Johannessen.

I K-Senior gikk seieren til Elisabeth Sveum fra SK Rye. Ingrid Sofie Bø Jacobsen (Halden CK/Birk Sport Racing p/b Abax) klarte en stund å holde avstanden på rundt 10 sekunder, men måtte etter hvert se Sveum drar lenger og lenger ifra. I mål var Sveum suveren og tok en klar seier med Bø Jacobsen på andre plass drøye 3 minutter bak. Tredje plassen gikk til Sveums lagvenninne Marit Sveen (Rye SK)

- Jeg var ikke helt forberedt på gårsdagens ritt så gjorde noen research på youtube om spor valg og litt sånn forskjellige å det fungert veldig bra, sier Sveum.

I M-Senior dro Marius Fagerhaug (Lillehammer CK) og Marco Costa (Primaflor-Mondraker) som hadde tatt turen fra Portugal raskt fra resten av feltet. Duoen lå samlet gjennom stort sett gjennom hele løpet og publikum var vitne til en tett og intens kamp mellom de to. På siste runden rykket derimot Fagerhaug ifra og tok med det seieren. Costa rullet i mål drøye 30 sekunder bak Fagerhaug. På tredje plass fulgte nok en internasjonal rytter Kevin Panhuyzen fra Belgia og Habitat Moutainbike Team

- Det var en veldig sleip løype og det gjorde det veldig teknisk utforende å kjøre, men det var bare å flyte med så godt en kunne. Jeg fikk med meg en fra Portugal, men merket at han ikke var like god i de tekniske partiene, så på siste runden dro jeg fra han der og fikk de meterne jeg trengte, sier Fagerhaug.

K-Junior

1. Tuva Siggerud (Soon CK

2. Martine Opsahl (IF Frøy)

3. Henriette Sætersdal Semb (Asker CK)