Strålende prestasjoner i Stjørdal

For årets fjerde NorgesCup-ritt hadde sirkuset forflyttet seg til Trøndelag og Stjørdal. Regionen viste seg fra sin beste side med strålende sommervær og flotte forhold i den 20 kilometer lange rundløypa.

Ringeriks-Kraft dominerte

I herrer senior ble det satt høy fart fra start, noe mange ryttere fikk merke. Ikke før noen runder ut i rittet roet det seg noe. Da hadde Team Ringeriks-Kraft allerede plassert tre mann i front sammen med en ensom Fixit.no-rytter. Fixit-rytteren, Marius Andre Hafsås måtte etterhvert slippe Ringeriksgutta og derifra og inn var det ingen tvil om hvilket lag som ville dra i land seieren. Første rytter over mål ble til slutt Audun Brekke Fløtten. Andremann ble Njål Eivind Kleiven. Mens tredjeplassen gikk til Ole Forfang. Med dagens resultater ble det også endringer på sammenlagt lista i NorgesCupen. Anders Skaarseth fra Team Joker tok over ledelsen samt den hvite U23 trøya.

Victoria trippel

I fravær av Hitec Products dominerte CK Victoria dagens ritt. Ved første passering lå Vibeke Dybwad sammen med Julie Solvang fra Grimstad CK alene i tet. Ved andre passering hadde Solvang sluppet teten, men lagvenninne Camilla Ellefsen sammen med de to CK Victoria rytterne Ingrid Lorvik og Berit Gjelten hadde støtet seg opp. Disse holdt sammen til ut på slutten av siste runden. Da sprakk bruddet opp og først til mål kom Ingrid Lorvik på tiden 3:02:03. Andreplassen gikk til Berit Gjelten 32 sekunder bak. Tredjeplassen tok Vibeke Dybwad 55 sekunder bak. Lorvik tok med dagens seier også over sammenlagtledelsen i NorgesCupen.

Seier til Glåmdalen

I herrer junior gikk Gauldal rytter Lars Bakk Stjern hardt til fra start. Han kjørte alene i brudd i litt over to runder og hadde ved passering på det meste 42 sekunder på forfølgerne. Ved tredje passering var ikke Stjern lenger i tet men et nytt brudd på syv ryttere hadde etablert seg. Når det endelig skulle avgjøres var Håkon Lunder Aalrust fra Glåmdal SK sterkest. Han spurtslo Daniel Ekløf fra Ringerike SK. Tre sekunder bak fulgte Iver Skaarseth fra Lillehammer CK. Gutta brukte 2:41:25 på dagens 60 kilometer. NorgesCup-leder Lars Saugstad syklet inn til en 11. plass og beholder dermed ledelsen sammenlagt.

Seier til Matter

I kvinner junior holdt Thea Kristine Matter og Hanna Salminen Klæboe følge med seniorene et godt stykke, men måtte etter hvert slippe seg ned. Fire jenter hadde samlet seg ut på sisterunden, men ved målgang hadde det sprukket opp. Først over målstreken var Thea Kristine Matter fra Eidsvoll SK. Hun syklet dagens 60 kilometer på 1:56:34. Andreplassen gikk til Hanna Salminen Klæboe fra CK Victoria, 01:20 bak vinneren. Tredje gikk til Silje Broll fra Bergen CK, 06:12 bak. NorgesCup-leder Helene Holt stillte ikke til start i dagens ritt men beholder den gule trøya med dagens resultater.

Topp 3 Menn Senior:

Topp 3 Kvinner Senior: