TransØsterdalen 2. etappe: Seier til Dring og Evensen-Lie

Seier til Sunniva Dring og Eskil Evensen-Lie i den andre etappen av TransØsterdalen.

Etter gårsdagens etappe på 55 kilometer var utøverne klare for den andre etappen av TransØsterdalen. Lørdagens etappe var på ca 78 kilometer og innebar flotte flytstier og mer terreng sammenlignet med gårdsdagens etappe.

I Kvinner elite var det NorgesCup-leder Sunniva Dring (Sagene IF Sykkel / Team Milslukern) som stakk av med seieren. Anna Helen Reiten (Trollheimen SK / Team Milslukern / Team Milslukern) tok andreplassen, 2 minutter og 59 sekunder bak Dring. Dermed skaffet Dring seg et godt utgangspunkt før søndagens jaktstart. Inn på tredjeplass kom Turid Hagelia Korshavn (Gjerstad IL Sykkelgruppe).

- Det var litt mer terreng i dag, noe som passer meg bra. Jeg var innstilt på å slå Anne Helene, og det var deilig å ta seieren, sa Dring.

I menn elite var det igjen, som på fredagens etappe, ingen som kunne hamle opp med Eskil Evensen-Lie (Kloppa Off Road Klubb). Evensen-Lie stakk av med seieren, og økte dermed sitt forsprang for søndagens jaktstart. På andreplass kom Tormod Weydahl (Ottadalen SK), ca ett minutt bak Evensen-Lie. Fredrik Haraldseth (Bærum OCK / Hard Rocx Swix) kom inn til tredjeplass, og overtok dermed ledelsen i NorgesCupen sammenlagt.

- Jeg rykket i den lengste utforkjøringa og fikk med meg Tormod og Gabriel. Vi samarbeidet godt, men Gabriel falt av etter hvert. Fantastisk bra kjørt av Tormod, og en nydelig løype med gode flytstier. Jeg gleder meg til i morgen, sa Evensen-Lie.

Komplette resultater

Cato Karbøl