Uttak til verdenscup i Albstadt og Nove Mesto

Norges Cykleforbund har tatt ut 4 utøvere til verdenscup i Terrengsykling i Albstadt 18-20. mai og Nove Mesto 25-27. mai. I tillegg sykler den nybakte europamesteren Gunn-Rita Dahle Flesjå for sitt eget lag Team Meride Gunn-Rita.

- Vi står nå foran to spennende helger med verdenscup. Vi har verdenscuplederen i menn U23 med Petter Fagerhaug, samt Martin Siggerud på syvende og Erik Hægstad på fjortende. Det vil si at vi har tre mann på de to første rekkene i førstkommende verdenscup. Et meget godt utgangspunkt for sterke prestasjoner. Foruten disse tre blir troppen komplementert med ytterligere en rytter. Tobias Halland Johannessen har overbevist med seier sammenlagt i etapperittet på Rye og nok en seier i Sverige denne helga, sier landslagssjef Eddy Knudsen Storsæter.

Videre er den nybakte europamesteren Gunn Rita Dahle Flesjå en del av den norske troppen, men hun kjører rittet for Team Merida Gunn-Rita.

Følgende utøvere er tatt ut (alle M U23):

Petter Fagerhaug, Lillehammer CK

Erik Hægstad, Lillehammer CK