Bjørn Sætre gir seg som generalsekretær

Bjørn Sætre gir seg som generalsekretær ved nyttår etter uenighet om arbeidsdeling og arbeidsform med NCF sitt styret. Sætre har vært generalsekretær i Norges Cykleforbund siden høsten 2012.

- Bjørn har hatt stor arbeidskapasitet og vært veldig engasjert med å bedre rammebetingelsene for sykkelsporten. Han har utviklet og løftet organisasjonen på mange områder. Sykkelsporten har hatt en enorm vekst og svært gode sportslige resultater å se tilbake på, men samtidig har det også vært flere store og krevende saker de siste 4 årene som har vært utfordrende for sykkelsporten og forbundet, sier sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen.

- Som gammel syklist har det vær utrolig spennende å få sjansen til å bidra til utviklingen av sporten. Styret i NCF hadde i 2012 allerede staket ut kursen med et godt strategidokument med ambisiøse mål. Min oppgave har vært å samle riktig kompetanse og ressurser slik at vi klarer å nå disse målene. Jeg er trygg på at den administrasjonen jeg forlater er godt rustet til å utvikle sporten videre, sier Bjørn Sætre.

Som generalsekretær har Sætre hatt et spesielt fokus på utvikling av egen organisasjon og omdømme gjennom en åpen og informativ kommunikasjon. Under hans ledelse ble sportsavdelingen omstrukturert og forsterket. Dette har vært en viktig suksessfaktor for de gode resultatene mange av våre landslag har hatt de siste årene.

Forbundsstyret starter nå jakten på en ny generalsekretær. Inntil ny generalsekretær er på plass vil 1. visepresident Hans Petter Gulbrandsen ivareta generalsekretærens plikter.

• norges cykleforbund