Disse sykler Gent-Wevelgem for U23 landslaget

Det er første gang Gent-Wevelgem inngår i Nations Cup for U23. Rittet arrangeres på samme dag som proffenes ritt den 27. mars og går over 192,5km.

- Dette er gutter vi vet mye om og har fulgt siden de var 16 år. De er på mange måter ett produkt av den satsningen vi har gjort de siste årene, og jeg gleder meg til Gent- Wevelgem med dette laget. Gent Wevelgem er for øvrig nytt løp på Nations Cup kalenderen, og går i samme område som proffene kjører. Vi skal avslutte med Kemmelberg 2 ganger før vi går i mål i Iper, sier landslagssjef Stig Kristiansen.

Generasjonsskifte

Alle de uttatte rytterne har representert landslaget på enten junior eller U23 landslag tidligere.

- Vi ser tydelig en ny generasjon U23 ryttere på vei opp i år. Vi har vært heldige med en god kjerne de siste årene og det har gitt oss 6 nye proffer. Det er spesielt gledelig at alle disse har vært en betydelig del av junior- og U23- satsningen til NCF, sier landslagssjef Stig Kristiansen.

Disse seks rytterne er tatt ut:

Anders Skaarseth Team Joker/Region Innlandet

Tobias Foss Lillehammer SK/Region Innlandet