- En optimal oppladning

Torsdag kveld ankom alle de kvinnelige syklistene i den norske VM-troppen Doha. De kom direkte fra Kypros der de hadde gjennomført en 10 dager lang precamp.

Susanne Andersen sykler sin VM tempo allerede på mandag. Hun er fornøyd med utbytte av samlinga på Kypros.

- Jeg synes det funket veldig bra, temperaturen var ikke så langt unna den her i Doha, så det gjorde forskjellene mye mindre når vi kom hit. Tror det spesielt var en fordel for meg som reagerte litt dårlig på varmen, men som nå føler meg super. Jeg er veldig fornøyd med muligheten til optimal oppladning.

VM debutant Katrine Aalerud forteller om mye kvalitetstrening under samlinga.

-  Vi hadde en del langturer og noen hardøkter med innslag av pes for å få fart på beina. Det ble naturlig nok mest trening i flatt terreng med tanke på VM.

- Det føles veldig bra så langt. Mange sier det er varmt og klamt, men det merker ikke jeg. Det er nok på grunn av samlinga vi har hatt i forkant, forklarer Aalerud

Landslagsleder Carl Erik Pedersen var naturlig nok med på hele samlingen. I tillegg hadde laget med seg egen massør som sørget for behandling av utøverne fortløpende.

Susanne Andersen starter som første rytter på det norske landslaget sitt VM med temporitt mandag morgen. Emilie Moberg og Cecilie Gotaas Johnsen kjører VM i lagtempo for Hitec Products allerede i morgen søndag.