Midthaug skifter jobb – starter i Idrettsforbundet

Rune Midthaug har takket ja til en stilling som organisasjons- og kommunikasjonssjef i Norges Idrettsforbund. Han har derfor sagt opp sin stilling som generalsekretær i Norges Cykleforbund.

- Idrettsforbundet skal igjennom en fornyelsesprosess, og når jeg fikk dette tilbudet om å være med å bidra så kunne jeg ikke si nei. Det å få være en del av ledergruppen i Norges største folkebevegelse er svært inspirerende og motiverende, sier Rune Midthaug.

Rune har i snart ett år vært generalsekretær i Norges Cykleforbund.

- Det har vært en spennende, lærerik og krevende periode som generalsekretær i Norges Cykleforbund. Rent sportslig står sykkelsporten sterkt med bedre resultater enn noensinne og mange spennende talenter er på vei i ulike grener. Det er en god plattform som må ivaretas.

- Vi er veldig fornøyde med jobben Rune har gjort hos oss, og vi skulle naturlig nok hatt ham i vår organisasjon enda lengre. Når det er sagt er jeg glad for at idretten fortsatt får dra nytte av hans kompetanse. Det er en svært spennende jobb han går til og NIF vil trenge ham, sier sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen.

Styret i NCF starter umiddelbart opp jakten etter Midthaugs erstatter.

- Det blir viktig for oss å starte prosessen med å ansette en ny generalsekretær så tidlig som mulig, slik at et det nye styret som kommer i mars forhåpentligvis kan få fremlagt en liste over aktuelle kandidater. Det er viktig for oss å presisere at Rune vil fortsette som generalsekretær en god stund fremover, slik at vi har rimelig tid på å få på plass en like dyktig erstatter.

Midthaug vil tiltre den nye stillingen senest 1. mai 2018.

• norges cykleforbund

Alle bildene som ligger på vår presseside er til fri bruk, så lenge Norges Cykleforbund krediteres ......................................................................................................................................................................