Rune Midthaug ansatt som ny generalsekretær i NCF

Rune Midthaug (51) er ansatt som ny generalsekretær i Norges Cykleforbund (NCF). Midthaug har tidligere vært administrerende direktør i Teki Solutions AS, og kommer nå fra jobben som økonomi- og driftsdirektør i Nordialog Oslo AS.

- Jeg ser frem til å komme i gang og gleder meg til å bygge videre på det gode arbeidet som er gjort og gjøres i norsk sykkelsport. NCF sin strategiplan «Sykkelpolitisk dokument 2016-2020» består av mange spennende målsetninger og ambisjoner, og jeg ser frem til å jobbe videre med disse i tiden fremover. Ellers blir det ekstra spennende med et VM på hjemmebane i Bergen allerede i september, sier Rune Midthaug.

Midthaug tiltrer stillingen i løpet av april måned.

- Vi er fornøyd med å få på plass Rune som har en solid bakgrunn og som kan være med å tilføre oss mye i tiden fremover. Vi mener han er rett mann til å videreutvikle organisasjonen både administrativt, strukturelt og økonomisk, sier sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen.

Norges Cykleforbund (NCF) ble stiftet i 1910. NCF er ansvarlig for utvikling av alle sykkeldisipliner i Norge. Sykkelsporten har hatt stor vekst de senere år og Norge har fått en betydelig posisjon både nasjonalt og internasjonalt.

NCF har 13 ansatte og en omsetning på rundt 50 millioner kroner. Forbundet står foran flere spennende prosjekter som har avgjørende betydning for utvikling av norsk sykkelsport for fremtiden hvorav VM i Bergen september 2017 og utvikling av velodrom prosjekter har høy fokus og prioritet.

Kontaktinfo:

Rune Midthaug: tlf 90010009