Seier til Bergen CK og 2 * Ringerike SK på gårsdagens lagtempo.

Tirsdag 19. juni stod NM ukas andre øvelse for, nemlig lagtempo. Både lagtempo og den individuelle tempoøvelsen under NM uka gjennomføres i Andebu.

Kvinner senior og junior.

Først ut på dagens lagtempo var den sammenslåtte øvelsen for kvinner junior og senior.  Her stilte totalt 8. lag til start, hvor CK Victoria var representert med hele 3. lag.   Det ble et fryktelig jevnt og spennende ritt for kvinnene i dag, hvor det totalt skilte kun 2.30 mellom alle de startende lagene, og fem lag innen for en tidsmargin på 70 sekunder.

Laget som skilte seg mest ut var Bergen CK og stakk av med seieren foran CK Victorias første lag, og CK Victorias andre lag.

Resultat:

1. Bergen CK ( K. Birkenes, I. Moe, C. T. Olsen

2. CK Victoria 1 (S. Borlgi, I. Lorvik , M. Kjøraas)

3. CK Victoria 2 ( C. Johnsen, C Horneman, M. Eriksen

Herrer Junior.

Neste ut i dagens lagtempo var herrer junior hvor 12 lag stilte til start. Allerede ved første passering viste det seg at dette skulle bli en kamp mellom Ringerike SK, Glåmdal SK og Bærum OCK, og Kristiansands CK. Kristianssands SK som lenge så ut til å trekke det lengste strået fikk det dessverre litt tøft de siste km inn mot mål, og klokket inn til en 4. plass.

Ringerikes SK, bestående av Sakarias Kolle Løland, Mathias Skretteberg og Søren Wærenskjold så ut til å ha disponert kreftene perfekt, og kjørte fryktelig sterkt de siste kilometerene og kunne få gleden av å trå øverst på pallen, foran Glåmdal SK og Bærum OSK som endte henholdsvis 1.19 og 1.31 bak.

Resultater:

1. Ringerike SK ( S. Løland, M. Skretteberg, S. Wærenskjold) .

2. Glåmdal SK (V. Stokke, V. Løvdal , S. Bruhn).

3. Bærum OCK (S. Brein, M. Korsnes, M. Tjøtta. )

Herrer senior

Sist ut i Andebu var som vanlig senior klassen for herrer med hele 15 lag til start, og mange sterke ryttere.

Det skulle også her vise seg å handle om tre lag, som skulle gjøre opp om de gjeveste plasseringene: Stavanger  SK, Ringerike SK, og hjemmehåpet Sandefjord SK.

Som i herrer junior klassen viste det seg at Ringerike SK 1 hadde det smarteste og mest effektive løpsopplegget, og derav de beste bena å tråkke med de siste kilometerene, og kjørte in til ledelse 14. sekunder for stavanger SK.  Da var det i realiteten kun Sandefjord som kunne gjøre noe med seieren, og dessverre for hjemmehåpet og mange av de fremmøtte, gikk det litt trått inn mot mål og de klokket inn 50 sekunder bak Ringerike til en sterk 3. plass.

Resultat:

1. Ringerike SK1 ( A. Leknessund, S. Midtsveen, S. Kulset)

2. Stavanger SK (T Ognedal. E. Lunder, K. Hagen)

3. Sandefjord SK1 ( M. Blålid, K-L, Eikeland, P. Kirkhus)

Komplette resultater