Uttak til Bundesliga i Bad Säckingen 9.april.

Pressemelding   •   mar 29, 2017 15:45 CEST

Årets første ritt for terrenglandslaget er nå rett rundt hjørnet. Søndag 9.april kjører landslaget bundesliga i Tyskland, Bad Säckingen.

- Vi kjørte rittet i fjor også, med gode resultater. Løypene er «Norske» og relativt krevende i forhold til høydemeter, ca. 170 høydemeter pr. runde, sier landslagssjef Eddy Knudsen Storsæter.

I sesongåpningen er det de faste landslagsrytterne som får sjansen, med unntak av Gunn Rita Dahle Flesjå som kjører i Italia.

Uttatte rytterne er:

Menn U23:

- Petter Fagerhaug, Lillehammer CK/ Region Innlandet

- Eskil Evensen Lie, Kloppa Off Road Klubb/ Region Øst

- Eirik Pettersen, Lillehammer CK/ Region Innlandet

- Erik Hægstad, Lillehammer CK/ Region Innlandet

- Martin Siggerud, Soon CK/Region Øst

Menn junior:

- Tobias Johannessen, Soon CK/Region Øst

Kvinner junior:

- Thea Siggerud, Soon CK/Region Øst

Flere av rytterne har allerede syklet noen konkurranser i egen regi.

- Noen av våre juniorer har allerede vært ute og kjørt UCI junior series. Av disse har blant annet Anders Johannessen kjørt meget sterkt, spesielt i siste rittet i Marseille. Tobias kjørte sterkt i det første rittet, men stod over den siste og kjører i Bad Säckingen. Anders er sportslig kvalifisert for å kjøre i Bad Säckingen, men vi velger å la han stå over å bygge «plattformen» mer solid inn mot den første konkurranse perioden som kommer her hjemme, sier Knudsen Storsæter.

Alle bildene som ligger på vår presseside er til fri bruk, så lenge Norges Cykleforbund krediteres ......................................................................................................................................................................

Kommentarer (0)

Kommentar