Uttak til WC Andorra og SRAM liga

Norges Cykleforbund har tatt ut 2 ryttere til WC i Andorra 4. september og 12 ryttere til SRAM lika i Danmark 11. september.

En lang sesong nærmer seg slutten, og de to siste oppgavene for landslaget står for døren. Førstkommende helg er det verdenscup i Andorra. Her har vi tatt ut 2 ryttere:

- Petter Fagerhaug, Lillehammer ck

- Erik Hægstad, Lillehammer ck

- Petter Fagerhaug har vært sterk hele sesongen og har klatret enormt på UCI rankingen. Han startet sesongen ranket som 1500 og er nå ranket som 92. En enorm framgang. Han startet sesongen med en 6.plass i bundesliga i april og ble 11. i EM. Videre har han stort sett kjørt sterke ritt hele veien, sier landslagssjef Eddy Knusen Storsæter.

- Erik Hægstad har kjørt solid i flere ritt i år. Han var en av våre beste i EM i Sverige. Løypen her likner på det vi møter i Andorra. Erik har en stor kapasitet og det er en forutsetning for å prestere i høyden i Andorra. Erik har også klatret godt på UCI rankingen og har en god startposisjon. Han har jobbet meget godt i hele sommer og har kjørt brukbart i ritt som ikke har favorisert han i forhold til hans kapasiteter, sier Storsæter.

I Andorra kjører også Gunn Rita Dahle Flesjå. Hun representerer her Multivan Merida.

SRAM liga 11.september

Vi reiser 9.september til Vejle for å kjøre SRAM cup nr. 2 for sesongen med landslaget. Vi stiller med 4 juniorer og resten elite og U 23 ryttere.

- Det er en bred tropp og løypa skal passe godt for flere av våre ryttere, sier landslagssjefen.

Følgende rytter er tatt ut til SRAM liga:

-Martin Siggerud, Soon ck ( reiser med soon)

- Tobias Johannessen, Soon Ck

- Thea Siggerud, Soon ck

- Sigurd Mellemsæter, Lillehammer Ck

-Petter Fagerhaug, Lillehammer ck

-Eirik Pettersen, Lillehammer ck

-Erik Hægstad, Lillehammer ck

-Torjus Bern Hansen, Rye ck

-Erik Nordsæter Resell, Lillehammer ck

-Elisabeth Sveum, Rye ck ( blir ikke med)

- Eskil Evensen Lie, Kloppa offroad klubb.

- Ingrid Sofie Bøe Jacobsen, Halden CK,

• terrengsykling