Uttalelse fra NCF etter at det er åpnet konkurs i Bergen 2017 AS

Norges Cykleforbund har blitt informert om at Bergen tingrett åpnet konkurs i Bergen 2017 AS i formiddag. Det var sponsorselskapet Interspons AS som begjærte Bergen 2017 AS konkurs.

- Jeg synes det er leit at selskapet nå blir slått konkurs, og jeg føler spesielt med alle kreditorer som blir berørt, sier nyvalgt sykkelpresident Jan-Oddvar Sørnes.

- Ved avleggelsen av NCF’s regnskap for 2017 har det blitt tatt høyde for at det kunne bli åpnet konkurs i Bergen 2017 AS. Vi antar at UCI sitt krav mot Bergen 2017 AS på 1468 600 Euro nå formelt vil bli rettet mot NCF. Vi vil fortsette de pågående samtalene vi har med UCI for å finne løsninger rundt disse betalingsforpliktelsene, sier generalsekretær Rune Midthaug.