Medaljedryss til Norge i ITF Taekwon-Do EM

Etter første dag i ITF Taekwon-Do EM som arrangeres i Maribor i Slovenia har de norske utøverne vunnet 4, gull, 2 sølv og 1. bronse. Mesterskapet fortsetter 2 dager til.

Europamester og EM-gull
Dag Jomar Mersland, fra Værnes Taekwon-Do klubb i klassen mønster
Kjell Andreas Rødal, Fræna Taekwon-Do Klubb i klassen mønster 1.Dan
Anja Bertelsen,Trondheim Taekwon-Do Klubb i klassen mønster 3.dan

Lagmønster damer, med Sanna Often, Anja Berthelsen, Hege Sagmo og Rita Sivertsvik fra Trondheim, Kristine Fjeseth fra Oslo og Marielle Lind fra Bergen.

EM-sølv
Truls Hotvedt - Tønsberg Taekwon-Do Klubb i klassen mønster 3.Dan
Lise Grønnesby, Trondheim Taekwon-Do klubb i klassen kamp junior

EM-bronse
Trine Hammerø, Molde Taekwon-Do Klubb i klassen mønster 1.Dan

Informasjon om Taekwondo
I Norge finnes det to hovedretninger innen taekwondo og begge er organisert i Norges Kampsportforbund. World Taekwondo Federation (WTF) organiserer den offisielle taekwondo som står på det olympiske programmet. Den andre grupperingen følger Internasjonal Taekwon-Do Federation (ITF) sitt regelverk. Det er kun WTF taekwondo som organiserer fullkontakt konkurranser.

For mere informasjon, kontakt landslagssjef Roger Stokke tlf. 48284636, eller Gunnar Rugsveen tlf 95727162

• taekwon-do