NLFs kontrollkomité skal behandle kabotasjesak

Pressemelding   •   apr 03, 2019 16:12 CEST

Sørum Transport AS ble i forrige uke gebyrlagt for ulovlig kabotasje i Sverige. Foto: Svensk politi

I forrige uke ble Sørum Transport AS gebyrlagt for ulovlig kabotasje i Sverige. NLFs forbundsstyre ber nå NLFs kontrollkomité om å gjennomgå saken. Forbundsstyremedlem Harry Nilsen fratrer sine verv så lenge saken er under behandling.

– Vi er opptatt av at alle skal følge lover og regler. Da er det en selvfølge at vi går foran som gode eksempler. Samtidig er vi opptatt av at saken skal behandles i tråd med forbundets vedtekter, og har derfor bedt NLFs kontrollkomité se nærmere på saken for å vurdere den i tråd med vårt etiske regelverk og våre vedtekter. I mellomtiden har Nilsen fått innvilget permisjon fra sine verv, opplyser forbundsleder Tore Velten.

Det var Nilsen selv som ba om permisjonen i påvente av forbundets behandling;

– Dette er en situasjon som ikke burde ha oppstått. Vår bedrift har, gjennom å betale gebyret, tatt det hele og fulle ansvaret og vil svare på de spørsmål komiteen og forbundsstyret måtte ha, sier Harry Nilsen.

NLF representerer

• 3 200 bedrifter