Rogaland Ungdomskorps

Jubileumskonsert i Maritim Hall

NMF Rogaland avslutter Musikkorpsenes år 2018 med Haugesunds beste korps og Rogaland Ungdomskorps. Vi garanterer variert musikk og god stemning. Håper du tar turen til Maritim Hall, Haugesund søndag 2. desember kl 14.00.

Rogaland Ungdomskorps (RUK) er NMF Rogalands representasjonskorps og er ment å være en ekstra inspirasjon for musikanter som er blant de eldste i sine skolekorps. RUK er et tilbud til musikanter i hele fylket i alderen 14 til 19 år. Korpset har janitsjarbesetning og består av i overkant av 50 medlemmer.

Korpset holder et høyt musikalsk nivå og det kreves av medlemmene at de både stiller lojalt opp på alle samlinger i løpet av en sesong, og at de møter godt forberedt.

For å bli med i Rogaland Ungdomskorps må man prøvespille.

Rogaland Ungdomskorps har tre til fire helgesamlinger i året på forskjellige steder i fylket. Denne helgen har de samling på Skåredalen Skole med Solvang & Skåredalen Skolekorps som vertskorps. Det er derfor ekstra kjekt å avslutte samlingen med konsert i Maritim Hall med Solvang & Skåredalen Skolekorps som deltakende korps på konserten.

Solvang & Skåredalen Skolekorps har hatt stor bevissthet rundt sin drift og sine valg de siste 10 årene. Dette har resulterte i en solid musikalsk utvikling fra å være på randen av nedleggelse til å konkurrere i 2. divisjon i NM skolekorps janitsjar i juni 2018. På konserten deltar også korpsets juniorkorps.

50 års jubilanten Haugesund Ungdomskorps deltar også på konserten. Korpset har en ung profil, og har god rekruttering med sine 60 musikanter.

Haugesund Janitsjarorkester deltar også på konserten. Korpset var forrige helg deltaker i underholdningskonkurransen JAN-AM 2018 som ble arrangert i Stavanger. Med seg hjem hadde de en fin bronseplass.

Regions

Norges Musikkorps Forbund skal gjøre musikkorps til en attraktiv fritidsinteresse for alle barn, unge og voksne.