Luftforsvarets musikkorps er ett av Forsvarets fem profesjonelle musikkorps, og Midt-Norges eneste profesjonelle korps. Foto: Forsvaret.no

Trippeljubileum med Luftforsvarets Musikkorps

Til helgen jubilerer vi tredobbelt i Rauma kulturhus. Vi markerer at Norges Musikkorps Forbund fyller 100 år, Forsvarets musikk har 200-års markering og Åndalsnes Musikkforening er 100 år.

I den forbindelse kommer Luftforsvarets Musikkorps (LFMK) på besøk. Luftforsvarets musikkorps er ett av Forsvarets fem profesjonelle musikkorps, og Midt-Norges eneste profesjonelle korps.

Søndag 30. september er det konsert i Rauma kulturhus kl. 15:00. LFMK holder åpen øvelse før konserten for dirigenter, instruktører og andre interesserte. På konserten ellers får vi høre en avdeling med Molde Janitsjar og Åndalsnes Musikkforening og til slutt, men ikke minst Luftforsvarets Musikkorps (LFMK).

Sammen med LFMK spiller Florian Rademacher Krogsæter, althorn på «Bubble in the tube» av Derek Bourgeois, arrangert av Tom Gontier. Florian er elev ved talentutviklingsprogrammet til Vestnes Kulturskule. Han vann 1.pris for messingblås i yngste klasse under Ungdommens Musikkmesterskap 2017/18.

Florian Rademacher Krogsæter spiller althorn på konserten. Foto: UMM

I anledning Åndalsnes Musikkforening sitt 100-års jubileum får vi høre del 3, «Raumabanen» fra «Three Norwegian Sketches» av Philip Sparke. Dette er et spesialskrevet verk.

Dette er en gratiskonsert som er en gave til våre medlemmer og andre interesserte i jubileumsåret.

Norges Musikkorps Forbund skal gjøre musikkorps til en attraktiv fritidsinteresse for alle barn, unge og voksne.