Digitaliseringsseminar i teknisk sektor– tilgjengelig via streaming

Digitaliseringsdebatten i kommune Norge pågår for fullt, og 21.januar arrangerte Telenor og Norkart kommuneseminaret «En åpen og moderne kommune gjennom en vellykket digitalisering av teknisk sektor» hvor vi ønsket å gi faglig påfyll og inspirasjon til digitaliseringsmuligheter i kommunen.

Arrangementet ble streamet – og nedenfor finner du linken, hvis du har interesse av å se deler eller hele seminaret ved en passende anledning.

Vi hadde hentet inn en rekke spennende foredragsholdere – og hvor tidligere NRK profil Tom Berntzen holdt i den røde tråden. Agenda og foredragsholdere var:

• Digitale trender og Telenor i kommunemarkedet
    Berit Svendsen, adm. direktør, Telenor Norge
  • Hva er digitaliseringsdiagnosen for norske kommuner?
    Paul Chaffey, statssekretær, Kommunal- og Moderniseringsdepartementet (KMD)
  • Os kommune – leder an digitaliseringsbølgen med innovative løsninger innenfor brann, sikkerhet og beredskap
    Terje Søviknes, ordfører Os kommune
  • Ny hverdag med digitale feltløsninger i Hamar kommune
    Stig Aage Melve, digitaliseringsevangelist, Hamar kommune
  • Smart kommune – et effektivt verktøy for digitalisering av kommunen
    Stein C. Tømmer, markedsansvarlig Smart kommune, Telenor Norge
  • Bedre beslutninger med smarte løsninger
    Kristin Barvik, kommunalråd for kultur og byutvikling, Sandnes kommune
  • Mobilitet – en forutsetning for en effektiv kommune
    Bjørn Amundsen, dekningsdirektør, Telenor Norge
  • Digitalisering – demokrati i praksis
    Bent Brugård, administrerende direktør, Norkart

Vi i Norkart har sammen med kundene jobbet med modernisering og digitalisering, og ikke minst fjerning av tidstyver innenfor teknisk etat i kommunene. Vi fokuserer og har økt satsningen på innbyggerløsninger, ved bla bruk av 3D teknologi som gjør kompleks informasjon enkel å formidle og forstå. I følge en undersøkelse TNS Gallup gjennomførte i august 2015, har 57 prosent av innbyggerne tro på at ny teknologi kan bedre det kommunale tjenestetilbudet og dialogen med innbyggerne.

Tilbakemeldingene fra deltakerne på forrige ukes digitaliseringsseminar var veldig god – og vi har derfor ambisjoner om å gjenta suksessen sammen med Telenor.

Har du spørsmål eller noe vi kan bistå med – så ta kontakt.

• Data, telekom, IT

Eva Fjærestad