Dr. Klaus Schöffel er ansatt som ny forskningsdirektør i Norner

Det er en glede for Norner å kunngjøre at Klaus Schöffel er vår nye forskningsdirektør fra 1. november 2018.

Klaus har doktorgrad i fysikalsk kjemi fra Freie Universität Berlin og lang erfaring fra ledende stillinger i Norske industribedrifter. Han startet sin karriere i Norge i Norsk Hydro Research i 1992 og har jobbet der i ulike roller, blant annet som Director Research frem til 2007. Han har etter det jobbet i ledende stillinger i Norske Skog, Gassnova, og som CEO for Teknova. Han kommer nå fra rollene som CEO for Tel-Tek og Vice President for SINTEF Market, i SINTEF Industry. Klaus har i tillegg bred erfaring fra ulike styrer.

Klaus erstatter Morten Lundquist, som skal fortsette sitt betydelige bidrag til å utvikle Norner videre i stilling som Strategidirektør. Klaus kommer med bred industriell erfaring og teknisk kompetanse innen kjemi, katalyse, energi, ledelse og forretningsutvikling som vil bidra sterkt til vår organisasjon, prosjekter og vekst.

Norner har avsluttet nok et vellykket år med rekordomsetning og god inntjening. Vi har gått inn i flere nye forskningsprosjekter og oppnådd svært gode resultater innen teknologiutvikling for og med våre kunder. Norners verdensledende ekspertise på plast vil være svært sentral fremover for å løse de store globale utfordringene mot en sirkulær økonomi og skape gode bærekraftige løsninger sammen med industrien.

«Jeg har fulgt med på Norner og den utviklingen som har skjedd, som har vært imponerende. Derfor er jeg svært glad for å kunne bli en del av dette laget og ser frem til å utvikle vår forskningsavdeling videre.», sier Forskningsdirektør Klaus Schöffel.

"Vi er veldig fornøyd med å ønske Klaus velkommen i Norner. Han har både relevant faglig og bred industriell erfaring som sammen med hans annerkjennelse innen ledelse vil bidra til videreutvikling faglig og strategisk for Norner.", sier CEO Kjetil Larsen.

• innovasjon
  • polymer
  • teknologi
  • plast

• Østfold

Norner er en globalt ledende leverandør av industrielle polymertekniske F&U tjenester basert i Norge hvor vi har et avansert teknologisenter for gjennomføring av utvikling og testing. Vi jobber hardt for å oppfylle vår visjon om å være Plastutforskerne for våre klienter gjennom en bred portefølje av F&U, laboratorietjenester og strategisk rådgiving basert på 40 års industriell erfaring. Vi bidrar til økt lønnsomhet og forbedret bærekraft for våre klienter.

Ole Jan Myhre

Pressekontakt Markedssjef 90756725