Ni grunner til å velge Noroff

Ni grunner til å velge Noroff

Er du i ferd med å velge utdanning? Her får du ni grunner til hvorfor du bør studere på Noroff - School of Technology and Digital Media.

1. Studiene som gjør deg attraktiv i arbeidsmarkedet

Allerede fra første dag følger næringslivet med på ditt utdanningsløp. Noroff er opptatt av å gi studentene en relevant og næringslivsrettet utdanning, slik at du er mest mulig attraktiv for arbeidsgiver. Her vil du ha mulighet til prosjektarbeid og internships i relevante selskaper, i tillegg til jevnlig arbeide med reelle prosjektoppgaver fra våre samarbeidsbedrifter. Alt for å gjøre deg job ready.

2. Løpende opptak

Hos Noroff er det løpende opptak, noe som betyr at søknadene behandles i den rekkefølgen de komme inn. 15. april, som er den tradisjonelle søknadsfristen, betyr lite for våre studier. Det gjelder å være tidlig ute med å søke, da det i praksis er førstemann til mølla. De mest populære studiene risikerer å bli fylt opp i god tid før 15.april.

Løpende opptak vil i praksis si at du kan være heldig å sikre deg en studieplass også senere på året. Nettstudiene hos Noroff har blant annet oppstart fire ganger i året – så her får du fleksibiliteten du trenger for å begynne ditt studentliv!

3. Frihet til å velge selv

Hvordan vil du at din studenthverdag skal være? Noroff tilbyr utdanning i mange ulike former. Du kan for eksempel nyte friheten som nettstudent, delta i det gode studentmiljøet som campusstudiene bringer med seg, eller kanskje kombinere karrieren din med studier på deltid? Hos Noroff er det tilrettelagt for at nettopp du skal kunne studere, på den måten som gjør deg best!

4. To år på Noroff + 1 år i utlandet = bachelorgrad

Har du alltid hatt en liten drøm om å studere i utlandet? Når du har fullført ett av studiene nettverk og IT-sikkerhet, lyd- og musikkproduksjon, filmproduksjon, 3D spilldesign, 3D filmproduksjon eller grafisk design, er du kvalifisert for vår 2+1 ordning. 2 år på Noroff + 1 år i utlandet = bachelorgrad. Her kan du velge mellom flere spennende muligheter og utvekslingsdrømmen kan bli virkelighet!

5. Fremtidsrettede utdanninger

Noroff har et bredt utvalg av nye digitale utdanninger. I flere tiår har vi utdannet blant annet digitale etterforskere, grafiske designere, spilldesignere, 3D-animatører, filmfotografer og produsenter, systemadministratorer og musikkprodusenter. Nå kan du også ta en bachelorgrad i cyber security enten på campus i Oslo eller Kristiansand, eller som nettstudier.

6. Lærere med bransjeerfaring

Gjennom ditt studieløp vil du raskt forstå viktigheten av motiverte og dyktige lærere. Hos Noroff er vi stolte over å ha erfarne lærere, som har hatt en profesjonell karriere innen sitt fag! Dette gjør at du som student kan være trygg på at vi tilbyr studier av kvalitet og at du etter endt utdanning vil sitte igjen med de nødvendige verktøyene for å lykkes.

7. Verdifullt nettverk

Som student kan det å danne seg et nettverk skape et grunnlag for karrieren videre i livet. Studiekameratene dine kan bli dine fremtidige kollegaer, og medstudentene dine kan ende opp som dine samarbeidspartnere. Hos Noroff får du gode muligheter til å skape et godt nettverk for deg selv, i tillegg til at du får en tett dialog med erfarne forelesere - som gjør studiehverdagen spennende, engasjerende og motiverende.

8. Støtte fra Lånekassen

Alle utdanningstilbud ved Noroff er godkjent for lån og stipend i Lånekassen.

9. Moderne campus – high end utstyr

Noroff tilbyr utdanning på campus i fire av Norges største byer; Oslo, Bergen, Stavanger og Kristiansand. Alle de forskjellige campusene er utstyrt med lyse og tidsriktige lokaler og topp moderne utstyr. Undervisningen benytter oppdaterte state-of-the-art utstyr og software som industrien bruker.