Great Place to Work® deltar på Norsk Lederkonferanse 2014!

Great Place to Work®mener at alle selskaper kan bli en god arbeidsplass.

De har stor respekt for organisasjoner som har ansatte som ser på arbeidsplassen sin som et fremragende sted å jobbe.

Great Place to Work®mener at endring best kan oppnås ved å oppfordre organisasjoner til å strebe etter å bli så gode de kan, fremfor å kreve at de fikser det som er feil. Det er grunnen til at deres tilnærming er grunnleggende positiv. Ved å fokusere på eksempler som er satt av gode arbeidsplasser, spres det faktum at alle selskaper hvor som helst kan følge i deres fotspor.

Fra å studere verdens beste arbeidsplasser har Great Place to Work® lært og erfart at tillit er den viktigste forskjellen. Dette gjelder alle organisasjoner uavhengig av nasjonal kultur, bransje, størrelse eller alder. Ved å heve nivået på tilliten på arbeidsplassen, kan selskaper hvor som helst forbedre forretningsresultater, ettersom samarbeid og innovasjon avhenger av tillit.

Tillit, gode verdier og holdninger er óg hovedtema på Norsk Lederkonferanse 2014 der Jannik Krohn Falck og Bjørn E. Hviding fra Great Place to Work® skal holde foredrag om hva som gjør de beste organisasjoner til de beste.
I tillegg kommer Jens P. Heyerdahl d.y., Kåre Willoch, Linn Cecilie Moholt, Øyvind Kvalnes, Erik Thorstvedt, Anita Krohn Traaseth og Thomas Horne fra Global Dignity Norge for å belyse sammenhengen mellom verdier og lønnsomhet.For hva er mest lønnsomt? Og hvilket fokus bør en virksomhet ha for å komme dit en vil? Hva trigger enestående resultater? Skal profitt oppnås for enhver pris? Det dreier seg og om hvilket samfunn man ønsker å leve i.

Å løfte temaet verdighet og etikk inn i næringslivet er en ny trend, og Norsk Lederkonferanse skal ha fokus på nettopp det. Står verdispørsmål og etikk i motsetning til lønnsomhet og resultater? Eller er dette med og løfter prestasjonen og lønnsomheten ennå høyere?

Dette er interessante spørsmål og debatten settes igang 16. og 17 januar 2014!

• Entreprenørskap

Synneva Erland

Pressekontakt Arrangør sammen med June Kristin Lima Bru Presseansvarlig 98667084