Ett felles spillselskap i Norden?

Årjäng: Hestesportens spillselskaper i Norden ser framover, svenske ATG og Norsk Rikstoto kan bli forent. Det sammen med Danmark og Finland.
- Riktig tidsperspektiv kan være fram mot 2020 – 2025. Fire små bør bli til ett større, uttalte Norsk Rikstotos direktør Harald Dørum fredag.

Under en paneldebatt i Årjäng i Sverige kom både ATG og Norsk Rikstoto til ordet for en mulig sammenslåing.

- Begge land ser at spillmarkedet er under endring, og at aktører står i kø for å tilby sine tjenester. Sverige venter på en ny statlig utredning som er lovet å komme våren 2017. Vi posisjonerer oss ut fra at det blir et lisenssystem i vårt land, uttalte ATGs styreleder Mats Denninger.

- Norge ser også viktigheten av å knytte de nordiske landa sammen. Vi er fire små i Norden i dag, utfordringene i spillmarkedet vil bli tilspisset i årene som kommer. For tiden pågår utredninger også i Norge, med eventuelle reguleringer. Ett av våre krav for å starte arbeidet med et nærmere samarbeid, og til ett spillselskap, er at alle fire nordiske land behandles som likeverd.

- Jeg ønsker at samhandlingene starter så fort som mulig, meldte Svein Morten Buer, styreleder i Det Norske Travselskap, mot slutten av paneldebatten fredag.

• galopp
  • trav