Gjelsås til Øvrevoll

Thomas Gjelsås er ansatt som ny administrerende direktør på Øvrevoll galoppbane. Han kommer fra stillingen som redaktør i IMG. Gjelsås er på plass i Øvrevolls direktørstol 1. april.

Stillingen som administrerende direktør innebærer ansvaret for den daglige ledelsen av både Norsk Jockeyklub, Øvrevoll Galopp AS og eiendomsselskapet AS Øvrevoll veddeløpsbane.
- Jeg gleder meg og ser dette som en spennende og stor utfordring, sier Thomas Gjelsås i en foreløpig kommentar.

Ressurs for galoppsporten
Øvrevolls påtroppende sjef er født og oppvokst i Tønsberg og bor nå på Eiksmarka med kone og to barn. 42-åringen har lang fartstid fra trav- og galoppsporten.
Medie-erfaringen er stor, ikke minst fra TV-systemet. I IMG, med redaktøransvaret for Rikstoto Direkte, har Thomas jobbet siden april 2010.
- Jeg er overbevist om at dette er et godt valg. Thomas Gjelsås blir en ressurs for galoppsporten, sier Hans Petter Eriksen som overtok etter Pete Buraas som Øvrevoll-direktør i 2006. Eriksen hadde da vært i Øvrevoll-systemet som sportssjef siden 1982. Sitt første løp red han forøvrig som 14-åring i 1963.
Han fortsetter i jobben til 30. mars - og vil frem til og med Norsk Derby 2016 jobbe med prosjektoppgaver i tospann med Thomas Gjelsås.

Entusiasme på Øvrevoll
Ansettelsen av Thomas Gjelsås blir møtt med entusiasme på Øvrevoll. Han kjennner miljøet - og miljøet kjenner ham.
- Han er en flink mann. Han er en klok mann. Og ikke minst; Thomas Gjelsås er en behagelig person å omgås, sier Annike Bye Hansen, formann i Øvrevolls Trenerforening, til Equus.

• galopp
  • øvrevoll