V75 i rosa

Lørdagens V75-omgang er farget rosa, og Momarken Travbane sammen med Norsk Rikstoto håper å samle inn over 100 000 kroner til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.

Alle Oaks-deltagerne kjører med rosa nummerdekken, Norsk Rikstoto gir ti prosent av vinner- og plassomsetningen i de to Oaksløpene og det avholdes både auksjon og bruktmarked med hesteutstyr - alt til inntekt for Rosa sløyfe-aksjonen.- Oaks-dagen er vår nest største løpsdag. Ettersom den foregår i oktober og Momarken er støttespiller for Kreftforeningen, er det naturlig for oss å støtte Rosa sløyfe-aksjonen og kampen mot brystkreft. I tillegg auksjon, bruktmarked og NRs bidrag, vil det være mulig for alle å Vippse penger til 2266 og merke gaven med "Momarken", sier sports- og markedssjef Kjeld Henning Sandem til Equus. Totalt håper den driftige arrangørbanen å samle inn over 100 000 til Rosa sløyfe-aksjonen.

Klare Oaks-favoritter
Oaks er 3-årshoppenes nest største årgangsoppgjør med 300 000 kroner til vinneren. Kaldblodshestenes løp, V75-4, får 2 Karmland Anna som storfavoritt. Hun vant Hoppe-Kriteriet på enkleste vis, og Oaks-kvalifiseringen viste ingen formsvikt. Manges banker lørdag. Varmblodets Oaks har også sin klare favoritt i form av 1 S.M.K. Silvousplait. Fra innerspor har 3-årshoppa en ypprlig mulighet til å lede fra start til mål. 2 Let's Take a Selfie og 9 Gluhwein er hovedutfordrere.