Diskuterte samarbeidsmuligheter

- Norsk Tipping og Norsk Rikstoto har mange av de samme kundene. Derfor er det naturlig at vi ser på muligheter for både samspill og samarbeid, sier NTs administrerende direktør Aasne Havnelid til Equus.

Torsdag møtte hun NR-direktør Harald Dørum til samtaler i Hestesportens Hus på Bjerke travbane. Foranledning; den nye Stortingsmeldingen om den norske pengespillpolitikken som ble lagt fram av Kulturdepartementet 16. desember, og hvor regjeringen ønsker å videreføre den eksisterende enerettsmodellen hvor Norsk Rikstoto (NR) og Norsk Tipping (NT) fortsatt skal ha enerett på å tilby pengespill.

Økt samarbeid framover
Mens Dørum har sittet over ti år som administrerende direktør, overtok Havnelid direktørstolen på Hamar i oktober. Nå møttes de to for første gang til samtaler.

- Det var et bra møte, og hvor jeg lærte mye om norsk hestesport og Norsk Rikstoto. Vi er satt til å forvalte pengespill på en god måte, og hvor vi begge setter ansvarlighet foran inntjening. I den sammenheng er det viktig at vi har et åpent og godt forhold, sier Havnelid og legger til at NT gjerne bidrar med gode innspill i den videre dialogen mellom spillselskapene.

Innfører tapsgrenser
- Vi innførte tapsgrense for våre kunder allerede i oktober, og jeg håper vi kan komme med både synspunkter og gode innspill når NR nå er pålagt de samme grensene.

- For Norsk Rikstoto er det nyttig å trekke veksler på de erfaringene som Norsk Tipping har, blant annet med henblikk på registrert spill og tapsgrenser. Det er ikke nødvendig å finne opp kruttet to ganger, sier Dørum til Equus.

Av: Rolf-Henning Pedersen, Equus media.

• spill
  • pengespill