Rikstoto og Move med samarbeid

I hard konkurranse, og etter en lengre testperiode, vant Move den prestisjetunge avtalen med Rikstoto om utrulling og drift av ny brannvegg og kommunikasjonsløsning for Norsk Rikstoto sine kommisjonærer. Produkter fra Fortinet er valgt.

- Dette er et strategisk viktig valg for Norsk Rikstoto. Avtalen sikrer at kommisjonærenes årlige omsetning på 1,89 milliarder kroner går trygt og smertefritt, sier Anne Stensrud Hognestad, CIO i Norsk Rikstoto. Salgssjef Anders Johansen følger opp:

- Avtalen innebærer at vi nå kan gi våre kommisjonærer en lavere årlig kostnad for å kunne tilby våre spill og at det nå blir mer attraktivt å selge våre spill for kommisjonærene, sier Johansen.

Ifølge selskapene skal løsningen sikre en trygg, skalerbar og rask kommunikasjonsplattform med tilgang til kommersielle og administrative verktøy. Inkludert i avtalen skal Move drifte sentral infrastruktur.

- Vi startet en prosess for et drøyt år siden med å finne en tjenesteleverandør som forstod våre behov og som kunne levere løsninger, tjenester og kompetanse som kan gi våre kunder den beste tjenesten. Vi fikk henvendelser fra ulike leverandører og var gjennom en omfattende prosess før vi til slutt valgte Move sin løsning, fortsetter Anne Stensrud Hognestad.

Henger høyt
Det var skarp konkurranse mellom flere potensielle leverandører, hvor til slutt Fortigate-løsningen levert av Move ble foretrukket. Rikstoto blir stadig mer teknologiorientert, og denne løsningen blir anskaffet for å bedre spillopplevelsen og for å reduserer kostnadene og kompleksiteten i IT-avdelingen.

Rikstoto har gjort grep som sentralisering og standardisering av de sentrale IT-tjenester. Noen tjenester settes ut, mens Rikstoto styrker egen stab på kjerneområdene.

Lars Velle, driftsdirektør i Move, sier avtalen henger høyt.
- Rikstotos investeringer passer godt med Moves ambisjon om å drive fram innovasjon og digitalisering, samtidig som man har lang erfaring med sikkerhetsløsninger.