Göran Carstedt innleder i Oslo

Göran Carstedt innleder i Oslo

Onsdag 10. juni holder Göran Carstedt, PhD (tidl. IKEA, Volvo, Clinton Climate Initiative), innledning på kongressen «Touch tomorrow», som går av stabelen i Oslo Spektrum 8. - 11. juni. Norsk Tipping er vertskap for kongressen, som arrangeres av organisasjonen European Lotteries.

Göran Karstedt har lang ledererfaring fra en rekke store svenske og internasjonale selskap og organisasjoner. Han er rådgiver for flere organisasjoner over hele verden. Han er en internasjonalt anerkjent ekspert i ledelse og hans engasjerende og tankevekkende foredrag har gjort ham til en ettertraktet foreleser.

Presse som er interessert i å høre Carstedt og møte ham etterpå, kan ta kontakt med pressekontakt Roar Jødahl (roar.jodahl@norsk-tipping.no) eller kommunikasjonsdirektør Tonje Sagstuen (tonje.sagstuen@norsk-tipping.no) senest tirsdag 9. juni, for akkreditering.

Av andre poster på fagprogrammet kan nevnes:

Onsdag 10. juni kl. 13:25: Tyler Hamilton, Tidligere proffsyklist, “Truth and Transformation”.

Onsdag 10. juni kl. 11.15: Bjørn Helge Hoffmann, fagansvarlig ansvarlig spill, Norsk Tipping: «Business intellegence in Responsible gaming of tomorrow.»

«Touch Tomorrow» er European Lotteries’ fagkongress og messe. Deltakere er statlige eller statskontrollerte lotterier og spillselskaper og leverandører i pengespillbransjen. Kongressen er ikke åpen for publikum, men presse som er interessert i et besøk, bes melde seg på forhånd.

Hele programmet finner du her: http://www.el2015.org/en/program/event-program/.Enkelte av programpostene vil ikke være tilgjengelig for pressen.

Norsk Tipping er et statlig aksjeselskap med enerett på en rekke pengespill på det norske markedet. Vårt samfunnsoppdrag er å tilby attraktive pengespill som ikke skaper sosiale problemer. Overskuddet går til samfunnsnyttige formål.

Kjente spill som Lotto, Oddsen, Flax og KongKasino skaper spenning og moro i hverdagen til tusenvis av nordmenn, enten drømmen er å bli rik eller bare å krydre fotballkampen med en beskjeden innsats på favorittlaget. Om lag 1,8 millioner nordmenn deltar i selskapets pengespill.

Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 110 milliarder kroner (prisjustert) til samfunnsnyttige formål.