Rekordoverføring til formålene

Rekordoverføring til formålene

Aldri før er så mye penger overført fra Norsk Tipping til samfunnsnyttige formål. Selskapets regnskap for 2014 ble lagt fram for generalforsamlingen torsdag 23. april, og bekrefter et overskudd på ca. 4,2 milliarder kroner.

- Overskuddet fra Norsk Tipping utgjør et betydelig bidrag til viktig arbeid på mange områder i samfunnet. Derfor er det en glede å kunne presentere et resultat som er det beste i selskapets historie, sier adm. dir. Torbjørn Almlid.

3 536 millioner kroner fordeles over tippenøkkelen, noe som er 215 millioner kroner mer enn året før. Spillerne selv har fordelt 356 millioner kroner gjennom Grasrotandelen, mens Extrastiftelsen fordeler et overskudd på 245 millioner kroner fra spillet Extra.

- Vår oppgave er å tilby attraktive pengespill slik at kundene i så stor grad som mulig velger det lovlige og regulerte tilbudet fra Norsk Tipping fremfor uregulerte aktører. Vårt ansvarlighetsregime ble revidert og fornyet i 2014, og anses som noe av det beste i hele spillebransjen globalt. Arbeidet med spillansvar er en forutsetning for at vi skal kunne utvikle nye produkter og tjenester som gjør oss attraktive for kundene også i framtida. Det sikrer også et forutsigbart overskudd til formålene, sier Almlid.

Kategorier

Norsk Tipping er et statlig aksjeselskap med enerett på en rekke pengespill på det norske markedet. Vårt samfunnsoppdrag er å tilby attraktive pengespill som ikke skaper sosiale problemer. Overskuddet går til samfunnsnyttige formål.

Kjente merkevarer som Lotto, Tipping, Oddsen og Flax er spill fra Norsk Tipping som mange kjenner til, mens nyere tilbud som Belago, Eurojackpot og KongKasino vinner stadig flere tilhengere.  Felles for dem er at de skaper spenning og moro i hverdagen til tusenvis av nordmenn, enten drømmen er å bli rik eller bare å krydre fotballkampen med en beskjeden innsats på favorittlaget..

Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 110 milliarder kroner (prisjustert) til samfunnsnyttige formål.