Ny Olympus LS-serie i praktisk "lommeformat"!

Oslo, 6. januar 2016 – Uansett om du tar opp bandet som jammer, naturlyder eller et intervju, vil Olympus LS-P1 og LS-P2 levere resultater med fantastisk kvalitet nesten uansett situasjon. Begge modeller er en del av den nye Olympus LS-lommeserien, som kombinerer fantastisk ytelse med et kompakt og stilig design i en svært robust metallinnfatning. Førsteklasses retningsbestemte mikrofoner sørger for den beste opptakskvaliteten som er bedre enn CD, lineært PCM 96kHZ/24bits-format. LS-P2 har også et TRESMIC, 3-mikrofon-system for utvidet frekvensrespons, og du kan også spille av opptakene gjennom eksterne høyttalere takket være Bluetooth. LS-P2 har også en hendig normaliserings-funksjon som gjør at nivåene på de innspilte filene kan styrkes for optimal støyfritt maksvolum – uten bruk av PC eller annen programvare. Både Olympus LS-P1 og LS-P2 vil være kommer i salg i februar 2016.

Fantastisk dybde og fyldig lyd

Kraftig ytelse i kompakt form: Her kommer den nye Olympus LS-lommeserien, de nye LS-P1 og LS-P2 lar musikere og andre nyte kraften og fleksibiliteten som LS-serien er kjent for – i et svært hendig design, noe som gjør at disse metallopptakerne er perfekte å ta med seg på farten. Begge modeller sørger for de beste lydopptakene enten det er på en konsert, utendørs eller til og med i et møte, takket være høykvalitets retningsbestemte mikrofoner for ekte stereolyd. LS-P2 tar det hele et steg videre med sitt integrerte TRESMIC 3-mikrofon-system som forsterker frekvensspekteret til fulle 20Hz-20kHz, noe som gir en svært fyldig stereofonisk lydopplevelse takket være den tredje, sentrale flerretningsmikrofonen.

Opptak i høykvalitet

LS-P1 og LS-P2 kommer til sin fulle rett når det er høy lyd. Begge er i stand til å håndtere lydtrykksnivåer (sound pressure levels (SPL)) på opptil 120dB uten å klippe. Og i motsatt fall, dersom lydopptaket er for lavt, har LS-P2 også en svært hendig normaliserings-funksjon. Denne gjør at opptaksvolumet kan forsterkes til det høyeste mulige volumet uten forvrengelse, noe som garanterer deg de beste opptakene. Opptakene lagres enten som MP3 eller i bedre enn CD Lineært PCM 96kHZ/24bits-format.

Bluetooth-kompatibilitet for økt fleksibilitet

I tillegg til lagring med MicroSD og direkte USB-tilkobling som er inkludert for begge modeller, har Olympus LS-P2 også Bluetooth for trådløs tilkobling til en rekke kompatibelt tilbehør. Eksempelvis kan brukere nyte fleksibiliteten og brukervennligheten ved å lytte til eller dele lydinnspillinger eller annen lagret musikk gjennom hodetelefoner og høyttalere med Bluetooth. Dersom du installerer gratis-appen OLYMPUS Audio Controller BT, kan du også bruke smarttelefonen din som fjernkontroll for LS-P2.

Flere smarte funksjoner for smarte brukere

Begge de nye modellene gir deg ytterligere verdi i daglig bruk da de også kan brukes som MP3-spillere. Det er bare å overføre de ønskede filene til Musikk-mappen, lytte og slappe av. Ulike equalizer-innstillinger sørger for perfekt lyd for alle musikk- og brukertyper.

Stativfeste er også inkludert for ytterligere fleksibilitet. LS-P1 og LS-P2 kan også kobles til ulike systemkameraer, som Olympus OM-D-modeller, ved å bruke en blitzskoadapter og kabel. Dermed får du perfekte audiovisuelle resultater ettersom det er mulig å dra nytte av de mange fordelene lydopptakerne har, som bedre stereofølelse med de retningsbestemte mikrofonene, økt frekvensrespons med TRESMIC og evne til å fange høye lyder opptil 120 dB SPL og krystallklar kvalitet.

Disse nye medlemmene av den ærverdige LS-familien kommer i solide metallinnfatninger og er rettet mot bred bruk i en rekke situasjoner, og begge er ideelle for ambisiøse musikere. LS-P1 kommer i sølv, og LS-P2 kommer i svart, med veiledende priser på henholdsvis 1990 NOK og 2890 NOK. Begge opptakerne vil være tilgjengelige fra februar 2016.

For spørsmål eller ytterligere informasjon, kontakt:

Juliane Holmedahl Olympus Norge

E-post: Juliane.Holmedahl@olympus-europa.com