Olympus lanserer det hittil kraftigste zoomobjektivet for speilløse kameraer

Banebrytende zoomytelse i et værforseglet objektiv

Med 16,6x forstørrelse leverer M.Zuiko Digital ED 12-200mm F3.5-6.3 den kraftigste zoomen av alle objektiver for speilløse kameraer til nå1. Med en brennvidde på 12–200 mm (tilsvarende 35 mm: 24–400 m) fra vidvinkel til telefoto sammen med det kompakte og lette designet Olympus er anerkjent for, er dette objektivet ideelt for en rekke ulike fotograferingssituasjoner.

Den pålitelige støv-, sprut- og frysebestandige konstruksjonen kjent fra M.Zuiko PRO-serien tilfører enda mer allsidighet ved å gi brukerne muligheten til å fotografere under alle værforhold.

Optisk objektivdesign for høy bildekvalitet med rask og presis autofokus

For å grundig dempe kromatisk aberrasjon og forvrengninger gjennom hele zoomområdet og samtidig opprettholde et kompakt objektivdesign, har Olympus’ ingeniører rettet spesiell oppmerksomhet mot organiseringen av spesialoptikk, inkludert Super ED og asfæriske linseelementer. ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical)-belegg reduserer skygger og bluss betydelig. Videre er ED 12-200mm F3.5-6.3 utstyrt med MSC (Movie and Still Compatible)-fokusmekanisme som bruker et indre fokussystem som beveger ett enkelt linseelement for fokusering. Dette gir muligheten til rask AF-ytelse slik at du ikke går glipp av de kjappeste fotograferingsøyeblikkene.

M.Zuiko Digital ED 12-200mm F3.5-6.3
    Objektiv med 16,6x zoom leverer verdens kraftigste zoomområde i klassen1

Uovertruffen kompakt og lett design med støv-, sprut- og frysebestandig objektivhus for fotografering i ethvert miljø

Ypperlig optisk design med utmerket ytelse over hele brennvidden

Rask og presis autofokus for både stills og video

Ideell for fotografering av landskap, mennesker og gateliv

Utmerket fotograferingsytelse for nærbilder med minste avstand på ca. 10 cm

Dimensjoner: maksimal diameter Ø77,5 mm x lengde 99,7 mm

Vekt: ca. 455 g

Tilgjengelig fra slutten av mars 2019 til en veiledende utsalgspris2 på 9299kr

Tilgjengelighet og prising

Nye M.Zuiko Digital ED 12-200mm F3.5-6.3 blir tilgjengelig fra slutten av mars 2019 til en veiledende utsalgspris2 på 9299kr.

Som med alle Olympus-kameraer og -objektiver, kommer ED 12-200mm F3.5-6.3 med gratis garantiforlengelse3 ved registrering via MyOlympus-plattformen på www.my.olympus.eu.

Produktspesifikasjonene kan endres uten varsel. Besøk Olympus-hjemmesiden på www.olympus.no for å se de nyeste spesifikasjonene.

1 Høyeste forstørrelsesforhold på utskiftbare zoomobjektiver for speilløse kameraer (per februar 2019).

2 Veiledende utsalgspris

3 Seks måneder i tillegg til den lovbestemte garantien i landet der produktet ble kjøpt.

Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du kontakte:Annika Johansen

Olympus Norge

E-post: Annika.johansen@olympus.no