Pressemelding -

OnRobot lanserer den nye griperen 3FG15 med tre fingre designet for sylindriske gjenstander

27. februar 2020: OnRobot, produsent av et komplett utvalg av plug-and-produce-robotverktøy for samarbeidende roboter, fortsetter å føre an i utviklingen. Nå gjør de det igjen med introduksjonen av den kompakte griperen 3FG15 med tre fingre og stor slaglengde. 3FG15 gjør presisjonshåndtering av sylindriske deler, som tidligere har vært vanskelig å automatisere, enkelt å programmere og ta i bruk. Det gir økt fleksibilitet fordi griperen lett kan rekonfigureres for deler i en rekke størrelser.

«Vår nye griper 3FG15 med tre fingre ble utviklet som en respons på eksisterende pneumatiske gripere med tre fingre som er større og mindre fleksible», forteller administrerende direktør i OnRobot, Enrico Krog Iversen. «Vi har lenge definert markedet for elektriske parallelle gripere med seriene RG2 og RG6, og vi ser frem til å innta nye markedssegmenter og applikasjoner med en ny griper med tre fingre som gjør at brukerne kan ta i bruk applikasjoner raskere selv med svært nøyaktig og fast posisjonering.»

Griperen 3FG15 har en maksimal slaglengde på 150 mm som lett kan håndtere flere prosesser. Det innovative designet med tre fingre har en nyttelast på 15 kg (33 lb) og gir et sterkt og stabilt grep både ved bruk av formgrep (innvendig) eller friksjonsgrep (utvendig), noe som gir fleksibilitet til alle slags implementeringer.

Ideell til betjening av CNC-maskiner

Griperens utforming, som er utviklet spesielt for betjening av maskiner, sentrerer arbeidsstykker automatisk, noe som gir et sterkt og stabilt grep og presis plassering i innfestingen på maskiner. Med en gripekraft fra 10 N til 250 N konkurrerer 3FG15 med fingergripere som er mye mindre fleksible.

Griperen er også ideell til emballering og palletering, og er sømløst kompatibel med alle store samarbeidende eller lette industri-robotarmer takket være OnRobots nye prisvinnende One System Solution – plattformen som tilbyr et enhetligmekanisk og elektrisk grensesnitt mellom robotarmer og eventuelle OnRobot EoAT.
3FG15s funksjoner:

●Presist og stabilt grep med automatisk sentrering

●Stor slaglengde på 150 mm for deler fra 20 mm til 150 mm

●Formgrep (innvendig) og friksjongrep (utvendig)

●15 kg nyttelast

●Vekt 1,3 kg, gripekraft 20–250 N

●Rask og fleksibel utplassering

• Industri, produksjon

• collaborativerobot
  • endofarmtool
  • produksjon
  • produksjonsindustri
  • robot
  • robotikk
  • samarbeidsrobot
  • 3fg15
  • eoat
  • onrobot

OnRobot ble etablert i 2015 og fusjonerte med Oppfatning Robotteknikk og OptoForce i 2018, som ble etterfulgt av oppkjøpet av Purple Robotics noen måneder senere. I april 2019 kjøpte OnRobot immaterielle rettigheter til Blue Workforce, som er et dansk selskap som produserer gripere og en visjon system. I dag inkluderer, OnRobot produktlinje et bredt utvalg av End-of-Arm verktøy, herunder elektriske gripere, kraft / momentsensor, en vakuumgripeanordning, den prisbelønte Gekko griperen og verktøyvekslere. Denne nye utvalg fra OnRobot gjør det raskere og lettere å automatisere slike oppgaver som emballasje, kvalitetskontroll, materialhåndtering, maskinering, montering, og overflatebehandling. Selskapet planlegger å utvide gjennom ytterligere oppkjøp i årene som kommer. OnRobot har hovedkontor i Danmark med avdelinger i USA, Tyskland, Spania, Polen, Kina, Japan, Sør-Korea, Singapore, og Ungarn. Få mer informasjon påwww.onrobot.com.

Pressekontakt General Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 22760043

Pressekontakt PR & Marketing Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 21601825