Pressemelding -

OnRobot utvider den innovative Gecko-griperfamilien med Compact Gecko Single-Pad (SP)-griperen for bruksområder med liten plass

OnRobot, en global leder innen endeverktøy, har lansert en kompakt versjon med én pute av sin innovative Gecko-griper som kleber uten å etterlate merker. Den nye Gecko Single-Pad (SP)-griperen tilbyr den samme kapasiteten til nye automatiseringsoppgaver med små fotavtrykk og lavere nyttelast. Gecko SP fås i tre størrelser; SP1, SP3 og SP5 som har fått navn etter griperens nyttelast i kilo, med evne til å løfte et bredt spekter av flate, glatte, blanke eller perforerte overflater. Siden teknologien ikke lager merker selv på høyglansoverflater, elimineres behovet for et vasketrinn i produksjonsprosessene, noe som sparer tid og forbedrer ytelsen. Og i likhet med storebroren kan Gecko SP til og med gripe perforerte arbeidsstykker, slik som trykte kretskort, aluminiumsnett eller toppakninger.

Den prisbelønte Gecko-griperteknologien utnytter millioner av små, fintrådede stilker til å klebe til en overflate ved bruk av Van der Waals-krefter – på samme måte som når en gekko klatrer. Teknologien krever ikke trykkluft eller ekstern strøm og sparer dermed kostnader og vedlikehold. Den kan implementeres raskt og enkelt gjennom OnRobot One-System Solution-plattformen med liten eller ingen programmering på alle store samarbeidende eller lette industri-robotarmer, og gir større fleksibilitet i produksjonen.

«Vår unike Gecko-teknologi automatiserer prosesser som ingen andre gripere makter, og finnes nå i et kompakt og fleksibelt format som gir kundene våre enda flere alternativer», sier Enrico Krog Iversen, administrerende direktør i OnRobot. «Dette er en ekte plug-and-play-griper som innfrir løftet vårt om et komplett spekter av enkle, kostnadseffektive og fleksible robotverktøy som lar kundene fokusere på bruksområdet i stedet for på roboten.»

Gecko SPs funksjoner

• Kompakt, lett og fleksibel
  • Fås for nyttelast på 1, 3 eller 5 kg
  • Det kreves ingen kabler eller trykkluft
  • Det kreves lite eller ingen programmering
  • Griper blanke arbeidsstykker uten å etterlate merker med etterfølgende behov for vasking
  • Kraftig griper for perforerte arbeidsstykker

• Industri, produksjon

• collaborativerobot
  • onrobot
  • produksjon
  • produksjonsindustri
  • robot
  • robotikk
  • samarbeidsrobot
  • eoat
  • endofarmtool

OnRobot ble etablert i 2015 og fusjonerte med Oppfatning Robotteknikk og OptoForce i 2018, som ble etterfulgt av oppkjøpet av Purple Robotics noen måneder senere. I april 2019 kjøpte OnRobot immaterielle rettigheter til Blue Workforce, som er et dansk selskap som produserer gripere og en visjon system. I dag inkluderer, OnRobot produktlinje et bredt utvalg av End-of-Arm verktøy, herunder elektriske gripere, kraft / momentsensor, en vakuumgripeanordning, den prisbelønte Gekko griperen og verktøyvekslere. Denne nye utvalg fra OnRobot gjør det raskere og lettere å automatisere slike oppgaver som emballasje, kvalitetskontroll, materialhåndtering, maskinering, montering, og overflatebehandling. Selskapet planlegger å utvide gjennom ytterligere oppkjøp i årene som kommer. OnRobot har hovedkontor i Danmark med avdelinger i USA, Tyskland, Spania, Polen, Kina, Japan, Sør-Korea, Singapore, og Ungarn. Få mer informasjon påwww.onrobot.com.

Pressekontakt General Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 22760043

Pressekontakt PR & Marketing Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 21601825