Mjøstre AS blir Optimera Byggsystemer avd. Ilseng

Optimera tok over Mjøstre AS på Ilseng i februar 2016. 1. juli 2017 fusjonerer Mjøstre AS med Optimera Byggsystemer AS. Fusjonen er et viktig bidrag for å understøtte Optimeras posisjon som totalleverandør til både nybygg- og rehabiliteringsmarkedet. Kundene får nå tilgang til et større varesortiment innenfor takstoler, elementer, konstruksjonspakker og I-bjelkelag.

- Vi har i inneværende år begynt å se effekten ved oppkjøpet av Mjøstre. Vi har stor ordrepågang i Optimera Byggsystemer og det at vi nå har flere fabrikker gjør at vi lettere kan plassere ordrene der vi har ledig kapasitet, sier Kjetil Hustad, Salgssjef Optimera Byggsystemer.

Mjøstre AS har en sterk posisjon som takstolprodusent i sitt markedsområde og anlegget har produsert takstoler siden 1960 årene. Alt av bestillinger og fakturering vil nå gå sentralt og kundene får ett og samme kontaktpunkt.

- I tillegg styrker vi den tekniske staben med en ny konstruktør, forteller Hustad.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Kjetil Hustad

Salgssjef Optimera Byggsystemer

kjetil.hustad@optimera.no

• precut
  • byggsystemer
  • mjøstre as
  • takstoler
  • ilseng
  • konstruksjonspakker

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med mer enn 160 utsalgssteder og 10 milliarder kroner i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170 000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.