Optimera etablerer eget mursenter på Vige i Kristiansand

Mursenteret ligger drøyt 100 meter unna Optimeras proffsenter på Vige. Senteret er en spesialbutikk for murere, håndverkere, entreprenører og andre som jobber med mur og forskaling. Sortimentet inkluderer murerverktøy, elektroverktøy, tilbehør/kjemi, sekkevarer, tegl, skiferfliser, peis/varme m.m.

– Vi er et fagsenter med stor bredde både i utvalg og kompetanse. For eksempel har vi spesialmørtel og -tegl for rehabilitering av gamle teglsteinsgårder. Mur er et omfattende fagområde hvor det er kostbart å trå feil. Vi skal være en ressurs både faglig og produktmessig i Kristiansand og for hele regionen, sier daglig leder Alte Pedersen i Optimera proffsenter Kristiansand.

Butikken er på 200 kvadratmeter med 1200 kvadratmeter lager. Effektivitet gir lønnsomhet, og alt er tilrettelagt for enkel handel og opplasting. Senteret får et bredt utvalg innenfor forskaling, inkludert plater, forskalingsstag, oljer og nødvendig tilbehør.

Lønnsomhet i byggebransjen handler om langt mer enn godt håndverk og riktig materialvalg. Bak mursenteret på Vige står Optimeras omfattende apparat som ivaretar proffkundenes behov. Automatisk levering av myndighetspålagt produktdokumentasjon (FDV) er ett element i dette. I mur inngår mye kjemi som myndighetene krever at skal dokumenteres for hvert enkelt prosjekt. Optimera har løsninger som automatisk bygger opp dokumentasjon for hele prosjektet enten mureren er prosjekteier eller underleverandør – og på tvers av alle byggevarekategorier uansett hvor i Optimera innkjøpene gjøres.

– Det handler om å bygge riktig, redusere feil og redusere totalkostnadene gjennom forenkling og effektivisering. Mange av våre kunder er mindre håndverkerfirmaer hvor administrasjon er noe som spiser tid fra betalt arbeid eller skjer på fritiden. Våre løsninger reduserer tidstap og styrker konkurranseevnen, sier Pedersen.

Optimera Logistikk kan levere murervarer og andre byggevarer direkte på byggeplassen.

– Murere tjener mest på å jobbe og mindre på rutineinnkjøp, slår Pedersen fast.

• mursenter
  • optimera proff