Optimera gjentar suksessen!

Den klassiske MDF-veggpanelen har vært et populært produkt i norske hjem i mange år. I fjor mente Optimera det var på høy tid med innovasjon i form og uttrykk på de tradisjonelle MDF-platene. De fikk med seg den anerkjente designerduoen Steen & Aiesh og utviklet en ny signaturkolleksjon på MDF-plater. Dette resulterte i verdensnyheten; Nordic Living.

VEGGPANELREVULOSJON

Nordic Living har vært en suksess og det er tydelig at markedet var modent for det Kategoridirektør i Optimera, Pål Erichsen, omtaler som en veggpanelrevolusjon.

"Utviklingen på mdf-plater har vært liten de seneste årene. Med så stor utbredelse som disse platene har hatt begynte alt å se veldig likt ut og vi ønsket å tilby markedet flere valgmuligheter. Da vi hentet inn designkompetanse åpnet det seg nye markeder. Tidligere solgte vi mest til prosjektmarkedet, men med Nordic Living tar vi stadig større markedsandeler i privatmarkedet og da særlig hos barnefamilier."

Han forteller at salget av Nordic Living har vært veldig bra, men at de så at de hadde behov for en korrigering av fargene. "Vi har tilpasset oss etterspørselen i markedet og det er grunnen til at vi nå lanserer den nye profilen Nordic Classic. Vi har fortsatt samarbeidet med de dyktige designerne, Steen og Aiesh, og jeg har tror på den nye profilen og de nye fargene vi nå lanserer vil bli tatt godt i mot av markedet, avslutter Erichsen.

STEEN & AIESH

Steen &Aiesh er til daglig er interiørdesignere for firmaer og private. De er også redaksjonelle stylister for Bonytt og BoligPluss, i tillegg til populære TV-produksjoner som Tid for Hjem, Sommerhytta og Sinnasnekkeren. Begge underviser i redaksjonell og kommersiell fotostyling på Westerdals.

NORDIC CLASSIC

Nå lanseres den nye profilen; Nordic Classic. Med sine fire nye veggpaneler skal Nordic Classic få liv i veggene dine igjen. Det har iallfall vært rettesnoren og inspirasjonen til designere bak. Industrial Grey er trendvinneren og gir et varmt og stilfullt uttrykk. Misty Blue er mørk, kontinental og elegant, mens White Dove utstråler det klassiske, rene og naturlige. Tilslutt kommer veggpanelen Delightful Sand som bringer naturen inn i hjemmet, med sin lune og varme profil.

FRA HVERDAGSLIG TIL EKSKLUSIV

Inspirasjonen er hentet fra det gamle originale rupanelet. Det ble opprinnelig brukt som himling i låver og rustikke rom, samt som basisvegg før strieduk og tapet kom. Nordic Classic har en tidløs og naturlig profil med supermatt overflate som gir en eksklusiv følelse med naturlig lysfall.

REN OG STILFULL

Designet gir en følelse av at uterommet i innerommet. Platene er tidløse og brukervennlig i både store og små rom. Det oppleves naturlig i sin enkelhet og vil bidra til en minimalistisk ramme som passer godt til et moderne hus, så vel som til hytta på fjellet.

Nordic Classic blir å finne i Montér sine byggevarehus fra 6. mars.

For ytterligere informasjon ta kontakt med:

Pål Erichsen, Kategoridirektør Optimera

pal.erichsen@optimera.no

• oppussing
  • bolig
  • hus og hjem
  • mote
  • trendy
  • trend
  • veggpanel
  • aiesh
  • steen
  • mdf
  • interiør
  • nordic classic
  • nordic living
  • nordic
  • montér
  • optimera

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med mer enn 160 utsalgssteder og 10 milliarder kroner i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170 000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.