Optimeras kjøp av Per Strand Gruppen godkjennes av konkurransetilsynet

19. desember ble det kjent at Optimera hadde inngått avtale om kjøp av samtlige aksjer i Per Strand AS.

Konkurransetilsynet har nå behandlet og godkjent oppkjøpet og gjennomføringen av handelen vil dermed skje som planlagt i februar 2018. Per Strand Gruppens 13 byggevarehus vil da skifte profil og bli en del av Montér-kjeden.

- Det er flott at behandlingen av saken gikk så raskt. Oppkjøpet ble godkjent etter kun 12 dager og vi er nå i full gang med forberedelsene til overgangen, sier Administrerende Direktør i Optimera, Asbjørn Vennebo.

Alle ansatte vil følge med i eierskifte og Kjetil Strand vil fortsette som leder for Per Strand Gruppen.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Asbjørn Vennebo

Administrerende direktør

Optimera AS

asbjorn.vennebo@optimera.no

• optimera
  • per strand

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med mer enn 160 utsalgssteder og 10 milliarder kroner i sisteleddsomsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170 000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.