Utvider logistikklager på Barkåker. Får nærmere 300 medarbeidere i Vestfold

Før overtagelsen av Zeiner-familiens byggevarevirksomhet, var Optimera i prosess for å finne et egnet sted for nytt logistikksenter i Vestfold. Men fra Zeiner overtok Optimera en veldrevet logistikklager på Barkåker utenfor Tønsberg med effektiv lokalisering like ved E18. Nå er det besluttet at senteret skal inngå i Optimeras landsdekkende logistikkvirksomhet.

Optimera Logistikk betjener byggevarehusene og er i tillegg aktiv partner for proffkunder, det vil si entreprenører, byggmestere og håndverkere. Proffkundene får ofte levert byggevarer direkte på byggeplass.

– I tillegg til virksomheten i Montér Zeiner Tønsberg og Holmestrand, viderefører vi aktivitetene i Montér Tønsberg i Kilen som et Optimera proffsenter og dermed kun som et tilbud til proffkunder. Proffdelen av Zeiner forblir uforandret som et godt og effektivt tilbud til proffkundene, sier regiondirektør Thor Stavnar, som leder Optimera Proff og Montér i regionen Telemark, Vestfold og Buskerud.

Optimera, som er en del av Saint Gobain-konsernet hvor Oljefondet (Statens pensjonsfond utland) er storeier, er etter hvert blitt en betydelig arbeidsgiver i Vestfold fylke. Oppkjøpet av Zeiner, utvidelsen av logistikkvirksomheten på Barkåker og utvidelsen ved datterselskapet Modul i Andebu har bragt antall medarbeidere opp i nærmere 300 personer. Modul driver elementproduksjon og utvider produksjonskapasiteten med 50 prosent i år.

Stavnar er fra Nøtterøy og lokalpatriot:

– Vi har en organisasjon som vi kan være stolte av og er blitt en region internt i Optimera som andre henter inspirasjon i fra. I Vestfold har vi nå et meget konkurransedyktig tilbud til markedet. Samtidig har kundene og vi store fordeler av å være en del av en landsdekkende organisasjon. I regionen beveger proffkunder entreprenører, byggmestere og håndverkere seg på tvers av kommune- og fylkesgrenser. Hos oss handler de på samme kontraktsbetingelser i alle byggevarehusene, sier Stavnar.

• logistikk
  • logistikklager