Fra venstre Thomas Kronen, Øystein Larsen Dalheim og Sigurd Moengen

Erfarne rådgivere til Orange Cyberdefense Norway AS

Sikkerhetsselskapet Orange Cyberdefense Norway AS er i god utvikling og fortsetter å utvide teamet med seniorressurser, denne gangen innen nettverk og Identity Access Management (IAM), Privileged Access Management (PAM) og nettverksikkerhet.

De nyansatte er Øystein Larsen Dalheim og Sigurd Moengen, som begge går inn i rådgiveravdelingen i selskapet. Norgessjef Thomas Kronen forteller at det er veldig hyggelig å ønske to dyktige fagpersoner med lang bransjeerfaring velkommen. «Vår ambisjon er å bli Norges ledende aktør innen IT-sikkerhet og da må vi styrke oss innen flere fagfelt. Vi har en solid kundeportefølje med langsiktige og gode kontrakter, og tilbakemeldingen fra våre kunder er at de verdsetter spisskompetansen vi besitter på våre strategiske områder innen sikkerhet», sier Thomas Kronen.

Øystein Larsen Dalheim er ansatt som Team Leder for IAM og PAM. Han er Certified Information Systems Security Professional (CISSP) og har over 15 års erfaring som teknisk spesialist og leder innen IT-drift og informasjonssikkerhet, spesielt innen operativ informasjonssikkerhet. Øystein kommer fra stillingen som Senior Manager for cybersikkerhet i KPMG. Tidligere har han også vært konsulent hos Itera og Ergogroup. Øystein skal bygge opp Orange Cyberdefense sitt kompetansemiljø innenfor IAM- og PAM-løsninger, og hjelpe bedrifter med å utvikle sin identitetsstrategi.

På plass er også ny Senior Rådgiver, Sigurd Moengen som har lang og tung kompetanse innen brannmur og nettverkssikkerhet. Han har over 20 års fartstid i arbeidslivet, erfaring og sertifiseringer fra produsenter som Palo Alto, Check Point og F5. Før Netsecurity var Sigurd 10 år i Conax og 10 år i Telenor, der han har vært både utøvende sikkerhetsadministrator, nettverkstekniker og sikkerhetsrådgiver.

«Vi er svært takknemlige for at så flinke folk velger Orange Cyberdefense som arbeidsplass. Vi har det siste året hatt en sterk organisk vekst med over 20 ansettelser fordelt innen en rekke forskjellige fagområder. Med en solid kundeportefølje med langsiktige og gode kontrakter, har vi et godt grunnlag for videre vekst», avslutter Thomas Kronen.

Orange Cyberdefense er cybersikkerhetseksperten i Orange Group. Som Europas ledende tilbyder av sikkerhetstjenester er vårt mål å bygge et tryggere digitalt samfunn. Vi er en trusselforsknings- og intelligensdrevet sikkerhetstilbyder med uovertruffen tilgang til kjente og nye trusler.

Orange Cyberdefense har mer enn 2100 eksperter inkludert 250+ forskere og analytikere, 16 SOC, 10 CyberSOC og 4 CERTs over hele verden samt salg- og support i 160 land. Vi er stolte av å kunne tilby våre kunder global beskyttelse med lokal kompetanse mot hele trusselbildet.

www.orangecyberdefense.no

Orange er en av verdens ledende telekommunikasjonsoperatører med en omsetning på 42 milliarder euro i 2019 og 147 000 ansatte på verdensbasis (desember 2019), deriblant 87 000 ansatte i Frankrike. Gruppen har 266 millioner kunder over hele verden (31. desember 2019), inklusive 207 millioner mobilkunder og 21 millioner bredbåndskunder. Gruppen er representert i 26 land. Orange er også en ledende tilbyder av globale IT- og kommunikasjonstjenester til multinasjonale selskaper, fra Orange Business Services. I desember 2019, presenterte Orange-gruppen sin nye strategiplan "Engage 2025", som styrt av sosial- og miljømessig ansvarlighet, tar sikte på å finne opp operatørmodellen sin på nytt. Med fokus på vekstområder og det å plassere data og AI i hjertet av innovasjonsmodellen, vil gruppen bli en mer attraktiv og ansvarlig arbeidsgiver, tilpasset fremvoksende yrker.

Orange er oppført på Euronext-børsen i Paris og på New York Stock Exchange.

www.orange.com