Gå videre til innhold
Nyansatt leder for Penetration test Team i Orange Cyberdefense Norway AS, Anders Olaus Granerud. Foto krediteres Erik Krafft.

Pressemelding -

​Orange Cyberdefense Norway AS satser offensivt på avanserte sikkerhetstjenester og ansetter leder for Penetration test Team

Orange Cyberdefense Norway AS har opplevet en sterk etterspørsel etter penetrasjonstestere og tilsvarende tjenester det siste året. Nå har selskapet hentet inn Anders Olaus Granerud, som skal lede Penetration test teamet med etiske hackere samt styrke kompetansen og utvikle feltet ytterligere i Norge. Anders Olaus Granerud tiltrådte stillingen den 22. september. Han er en teknisk cybersikkerhetsekspert med bakgrunn fra både privat og offentlig sektor. Anders kommer sist fra Nets Group der han har vært Teamleder med ansvar for penetrasjonstesting, Red team testing, Vulnerability Management and Secure Development. Han har også tidligere jobbet som sikkerhetsanalytiker i Conax og med forskning og utvikling i Forsvaret. Anders innehar også flere GIAC sertifiseringer innen pentesting og har jobbet med sikkerhet i 15 år.

- Det er klart dette blir veldig spennende. Jeg er svært motivert for denne oppgaven. Min ambisjon er nå å sette en enda tydeligere retning for avdelingen. Denne type tjenester vil bare bli viktigere og viktigere, ettersom det er stort behov for kompetansen i markedet. Orange Cyberdefense er representert med et sterkt penetrasjonstest-team i Europa som teller over 200 eksperter, og dette gir det norske teamet tilgang på ressurser samt prosesser og dokumentasjon som gjør at vi kan levere med høy kvalitet, sier Anders Olaus Granerud.

- Anders er en meget dyktig fagperson og leder. Han er fullt ut profesjonell, engasjert og i tillegg svært ambisiøs på forretningens vegne. Dette er verdier vi setter svært høyt i selskapet, og vi er meget glade for at Anders valgte å bli med oss på vår reise mot å bli Norges beste leverandør av sikkerhetstjenester, avslutter Petter Blom, Direktør for Rådgivningstjenester i Orange Cyberdefense.

Kategorier

Orange Cyberdefense er cybersikkerhetseksperten i Orange Group. Som Europas ledende tilbyder av sikkerhetstjenester er vårt mål å bygge et tryggere digitalt samfunn. Vi er en trusselforsknings- og intelligensdrevet sikkerhetstilbyder med uovertruffen tilgang til kjente og nye trusler.

Orange Cyberdefense har mer enn 2100 eksperter inkludert 250+ forskere og analytikere, 16 SOC, 11 CyberSOC og 4 CERTs over hele verden samt salg- og support i 160 land. Vi er stolte av å kunne tilby våre kunder global beskyttelse med lokal kompetanse mot hele trusselbildet.

www.orangecyberdefense.no

Orange er en av verdens ledende telekommunikasjonsoperatører med en omsetning på 42 milliarder euro i 2019 og 147 000 ansatte på verdensbasis (desember 2019), deriblant 87 000 ansatte i Frankrike. Gruppen har 266 millioner kunder over hele verden (31. desember 2019), inklusive 207 millioner mobilkunder og 21 millioner bredbåndskunder. Gruppen er representert i 26 land. Orange er også en ledende tilbyder av globale IT- og kommunikasjonstjenester til multinasjonale selskaper, fra Orange Business Services. I desember 2019, presenterte Orange-gruppen sin nye strategiplan "Engage 2025", som styrt av sosial- og miljømessig ansvarlighet, tar sikte på å finne opp operatørmodellen sin på nytt. Med fokus på vekstområder og det å plassere data og AI i hjertet av innovasjonsmodellen, vil gruppen bli en mer attraktiv og ansvarlig arbeidsgiver, tilpasset fremvoksende yrker.

Orange er oppført på Euronext-børsen i Paris og på New York Stock Exchange.

www.orange.com

Marianne Harlem

Pressekontakt Marketing Manager, Orange Cyberdefense Norway AS
Bjørn Kristian Rasmussen

Pressekontakt CTO, Orange Cyberdefense Norge +47 67 48 32 51

Orange Cyberdefense - vi bygger et tryggere digitalt samfunn

Orange Cyberdefense er Europas ledende tilbyder av cybersikkerhetstjenester. Vårt mål å bygge et tryggere digitalt samfunn.

Orange Cyberdefense Norway AS
Lysaker Torg 25