Høstens nyheter

I løpet av høsten kommer vi med flere produktnyheter som skal gjøre det enklere for deg å spise sunnere. Den nye serien med middagsklare fiskesauser fra TORO skal få nordmenn til å spise mer fisk, og nye ferske og spiseklare gryter og supper inneholder kun naturlige råvarer. Les om alle høstens nyheter her.

• Idun Pizzasaus Italiensk Type: Hjemmelaget pizza er i kontinuerlig vekst og italiensk type pizza blir mer og mer populært, derfor lanseres Idun Pizzasaus Italiensk Type; en frisk og smakfull pizzasaus med rund og fyldig tomatsmak og frisk basilikumolje.
  • TORO Pizzabunn Italiensk: Dette er en spesialutviklet bunnmiks som gir ekstra smidig deig som er lett å kjevle tynn. Bunnen inneholder surdeig som gir pizzabunnen en fyldig smak.
  • Grandiosa Pizzarull: Norges første pizzarull er laget med ekte pizzabunn og skikkelig digg pizzafyll. Grandiosa Pizzarull kommer i en supersmart pakning som gjør bunnen fastere og fyllet saftigere. Den varmes raskt i mikroen, er lett å åpne og kan spises rett fra pakningen. Grandiosa Pizzarull kommer i to brede og populære smaksvarianter :Ost & Skinke og Pepperoni.
  • Nora Naturlig Lett på Squeezy flaske: Lettsukrede syltetøykonsepter vokser, og Nora Naturlig Lett er desidert størst i segmentet. Nå lanseres Nora Naturlig Lett på Squeezy flaske. Sammen med markedets største enkeltvariant, Nora Squeezy Jordbær, gir dette et kjempesterkt konsept og noe vi håper blir et fast inventar i tursekken. Flasken passer utmerket til barnefamilier og til å ta med seg på tur.
  • TORO Hveteboller: Den nye bakemiksen, TORO Hveteboller, gir luftige hveteboller som er laget av kun naturlige råvarer. TORO Hveteboller er den eneste bollemiksen på markedet som inneholder gjær.
  • Big One Take Away Premium Pepperoni: Take Away by Big One lanserer nå Big One Take Away Premium Pepperoni; Premium Pepperoni i medium størrelse, som er perfekt for to personer.
  • TORO Kjølte Ferdigretter: TORO lanserer tre av forbrukernes favorittgryter fra posemiksen, i kjølehyllen. Grytene inneholder ferske råvarer, og er spiseklare på 4 minutter. Grytevariantene er Stroganoff, Meksikansk og Jegergryte.
  • TORO Vår Beste: TORO lanserer et helt nytt kvalitetskonsept som tar tak i relevante kategoriutfordringer og forbrukerbehov. TORO Vår Beste er en ny serie med fyldige, mettende og smakfulle supper laget av de beste råvarene – 100 % naturlig. TORO har plukket ut bestselgende smaker som mange forbrukere har et nært forhold til; tomatsuppe, blomkålsuppe, fiskesuppe og grønnsakssuppe. Som alle TORO supper er også disse helt uten palmeolje.
  • TORO Mild Saus til Laks: Nyheten ”Mild Saus til Laks” er en familievennlig saus skreddersydd til laks.
  • TORO Middagsklar: Dette er en helt ny serie fiskesauser for ovnsgratinert laks. De gjør det enkelt for barnefamilier å spise gode fiskemiddager i hverdagen – oftere. Den kommer med tre barnevennlige smaker; Sandefjordsaus, Mild Pestosaus og Mild Sitronsaus.
  • SaritaS Nanbrød: Sarita sin drøm om å tilby ekte indiske nanbrød i dagligvare er endelig gått i oppfyllelse. Saritas Nanbrød Original og Koriander&Hvitløk er håndlagde og stekt i en ekte indisk tandooroovn før de sjokkfryses. Dettegir en unik kvalitet. De to variantene har ferske urter, sprø underside og en saftig og myk overside; akkurat som ekte, indiske nanbrød.
  • SaritaS Tandoorisaus: SaritaS utvider også serien av sauser med en ny favoritt: Tandoori. Tandoori er en bestselger på indiske restauranter, og nå kommer den for første gang i Norge som ferdigsaus. Basert på Sarita sin egen oppskrift, som lar deg enkelt tilberede et ekte indisk tandoorimåltid hjemme, spår SaritaS en ny toppselger.

Orkla Foods Norge en av de største merkevareleverandørene av mat i Norge. Til sammen står selskapet bak ca 1300 produkter. Hvert år er det ca 500 millioner kjøpssituasjoner der forbrukeren velger et produkt fra vår merkevareportefølje.

Gjennom generasjoner har norske forbrukere blitt glade i sterke merkevarer som Stabburet, Toro, Stabbur-makrell, Nora, Vossafår, Denja, Stabburet Leverpostei, Grandiosa, FUN Light, Vestlandslefsa, Gøy og Idun. Merkevarene er faste blikkfang i norske hjem og setter sitt daglige preg på norske dagligvarehyller.

1. oktober 2013 fusjonerte Rieber & Søn og Stabburet til Orkla Foods Norge. Det nye selskapet blir en av de største merkevareleverandørene av mat i Norge. Til sammen står selskapet kan bak ca 1300 produkter. Hvert år er det ca 500 millioner kjøpssituasjoner der forbrukeren velger et produkt fra Orkla Foods Norge.

Stabburet og Rieber & Søn har vært gode selskapsnavn som norske forbrukere har stor tillit til. Denne tilliten skal vi bygge videre på gjennom kjente merkevarer i Orkla Foods Norge

Selskapet forvalter mange merkevarehistorier. For eksempel Stabburet som startet i Fredrikstad i 1947 eller Toro i Bergen i 1946. I tillegg skal vi ivareta historien om Nora med røtter tilbake til 1877, Denja 1916, Idun 1883 og mange flere. På kjøkkenet skal vi fortsatt lage god mat som faller i smak hos forbrukere i Norge.

Forbrukerne velger imidlertid ikke Orkla Foods Norges produkter bare gjennom dagligvare. I tillegg selges våre merkevarer gjennom en lang rekke andre utsalgssteder som kafeer, bensinstasjoner, gatekjøkken, kantiner, helseinstitusjoner, hoteller og restauranter. Til disse serveringsstedene lager vi også mange produkter som ikke selges i dagligvaren, blant annet en lang rekke forskjellige kjøtt- og fiskeretter.