Nyheter fra Orkla Foods Norge våren 2017

I mai lanseres nye matvarer og Orkla Foods Norge kommer med flere spennende nyheter som svarer på flere store forbrukertrender. Stikkord er: Grandiosa med kvalitetsrevolusjon, glutenfritt for single, bløtkake og mindre tilsatt sukker i bla sjokoladepålegg.

- Grandiosa Nybakt er en kvalitetsrevolusjon innen frystpizza! Grandiosa Nybakt blir ikke forhåndsstekt på fabrikk, men toppes og fryses ned i rå tilstand. Den hever i ovnen under steking og resultatet blir en sprø, saftig og luftig bunn som knaser når du tygger. Lanseres i to varianter med Skinke og Pepperoni.

- Grandiosa Quesadilla er et mellommåltid inspirert av det meksikanske kjøkken. Fyllet består av kylling, mais og tomat som er pakket inn i en myk tortillalefse - helt nytt i fryste mellommåltider. Produktet er raskt og enkelt å tilberede i mikrobølgeovn.

- Pizzabakeriet Grillede Grønnsaker er en porsjonspizza (427 g) som er økologisk og vegetar med tilfredsstiller kravet til å være en av fem om dagen med hele 176 g grønnsaker.

- TORO Bakemiks bløtkake gir et saftig og luftig sukkerbrød som enkelt kan deles i tre deler uten å smule. Med litt krem, syltetøy og bær har du raskt en imponerende Bløtkake. I forhold til andre bakemikser er dette en miks for mer høytidelige anledninger.

- Stabburet Leverpostei Glutenfri porsjonspakninger. Nå lanseres Stabburet Leverpostei Glutenfri også i porsjonspakninger – perfekt for enslige som ønsker glutenfri kost! Produktet kommer i en eske med seks praktiske porsjonsbegre. Uten gluten, melk og ansjos, men selvfølgelig like god og smørbar som originalen.

Befolkningen har de siste 15 årene redusert inntaket av tilsatt sukker med hele 16 kg, fra 43 til 27 kilo per innbygger i perioden 2000 til 2015. Vi er fortsatt ikke i mål med å tilby sukkerfrie og sukkerreduserte varianter, og lanserer derfor:

- FUN Light Ice Tea Mynte Lime smaker friskt av mynte, og har en fin hvit, «cloudy» farge.

- Sjokade 30% mindre sukker, vi relanserer Sjokade Original – samme digge smak og 30% mindre sukker.

• Dagligvarer

• nyheter
  • stabburet leverpostei
  • toro
  • fun light
  • pizzabakeriet
  • orkla foods norge
  • grandiosa

Orkla Foods Norge er den ledende merkevareleverandøren av matvarer på det norske markedet. Selskapet ble opprettet 1. oktober 2013 etter fusjonen mellom Rieber & Søn Norge og Stabburet.

Selskapet leverer attraktive merkevarer som Stabburet, Toro, Denja, Idun, Nora, Vossafår, Grandiosa Vestlandslefsa, FUN, Lierne, BigOne, Nugatti, Mr. Lee, Stabbur-Makrell, Stabburet Leverpostei, og Trondhjems.

Orkla Foods Norge har en årlig omsetning på rundt 5 milliarder kroner, har ca 1650 og har fabrikker på 14 lokasjoner i Norge. Selskapet er en del av konsernet Orkla som de siste årene har tatt betydelig steg til å bli et rendyrket nordisk merkevareselskap. Orkla-konsernet hadde i 2014 ca. 30 milliarder kroner i omsetning og 13 000 ansatte.

Bjørn Brennskag

Pressekontakt Kommunikasjonssjef Pressekontakt og ansvarlig for Forbrukerservice i Orkla Foods Norge + 47 906 06 383 stabburet.no Stabburets oppskriftstjeneste Stabburets matblogg

Dag Olav Stokken

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør Kommunikasjon, administrasjon, +47 91 66 50 78